Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

HTML

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Légy agresszív!- I. rész

2009.06.12. 12:55 Weinzierl Anett

Nemrég kaptam meg egy hírdetésekkel foglalkozó cégtől, hogy "agresszív marketing politikát" folytatok.

Őszintén szólva, nem tudom, mit értenek agresszív marketing politika alatt, de ha ez azt jelenti, hogy valaki folyamatosan foglalkozik a marketinggel, hogy tudatosan felépíti a cégei marketing stratégiáját, hogy meg is valósítja  a kitűzött marketing feladatokat, akkor én igenis agresszív vagyok! :-)

Nyíltan felvállalom a következőkben felsorolt tanácsaimat, mert úgy gondolom, hogy a mai "válságos" időkben igenis "agresszív" marketing politikát kell folytania egy kisállalkozónak, ha túl akar élni! Nem csak túlélni, hanem fejlődni, és fejleszteni!

Nézzük néhány pontot, amit fontosnak tartok annak érdekében, hogy a folyamatos marketing tevékenységgel minél több érdeklődőt hozzunk be vállalkozásunknak.

Ne feledjük, hogy nem a marketing feladata nem elsősorban az eladás!

A marketing legfőbb feladata az, hogy minél több érdeklődőt hozzon be, illetve hogy az egyszer már vásárolt vevőket újra és újra vásárlásra csábítsa.

Pontosan emiatt rendkívül fontos, hogy

1. Tervezzük meg a marketing stratégiákat!

Mit jelent ez?

Áldozzunk időt és energiát egy marketing gépezet megtervezésére, lerajzolására, ahol mindegyik ág alatt szerepeltetjük az ott elvégzendő feladatokat.

A mi marketing stratégiánk egy folyamatábra, amit Word-ben terveztem meg, egyszerű vonalak, objektumok és szövegdobozok használatával.
Nyilván számomra túl értékes ahhoz, hogy itt a blogban megmutassam, de a lényeg az, hogy minden alterületnél megfogalmztam egy célt.
Mi az adott marketing alterületnek a célja, az adott vállalkozásra vetítve?

Ilyen területeket vehetünk fel, mint például
- Kereztmarketing
- DM
- Online marketing
- Telemarketing
stb.

Persze bizonyos területek még további alterültekre bonthatók, mint pl. az online marketing.

A folyamatábrába ezeket az alterületeket is vegyük bele, és azoknál is fogalmazzuk meg a célokat a saját vállalkozásra vetítve.
Ne felejtsük el a munkatársak nevét is odaírni.
Melyik területettel, vagy alterületettel melyik segítőnk foglalkozik majd?

Példa terület- alterület bontására.

Vegyük például az online marketinget.
Olyan alterületekre bonthatjuk, mint pl.
- Blogmarketing
- Online PR (bár ez nem tisztán e-marketing terület)
- Linkmarketing
- Viral marketing
stb.

Ha kevés pénz áll rendelkezésünkre, akkor az olcsó, de jó hatékonysággal működtethető megoldásokra fókuszáljunk az egyes alterületeknél.

Példa:
Nem érdemes egyszer-egyszer hirdetni egy újságban. Arra kell törekednünk, hogy állandó jelenlétet biztosítsunk magunknak a lapban. Inkább vegyük igénybe az olcsóbb, esetleg az apróhirdetéses hirdetési felületeket, de ott rendzseresen jelenjünk meg.
Ne feledjünk, hogy iylenkor szinte kötelességünk némi kedvezméynt kiharcolni magunknak!


2. Haroljunk ki kedvezményeket magunknak!

Biztosan ismerős minden kisvállalkozónak az a szituáció, mikor nap mint nap üzletkötők bombázzák mindenféle ajánlatokkal, hirdetési felületekkel, Google helyezésekkel...

- Ha az adott cégtől korábban már vettünk igéynbe szolgáltatást, akkor erre mindneképp emlékeztessük az üzletkötőt, hiszen ez egy nagyon jó alap arra, hogy kedvezméyt harcoljunk ki magunknak.

- Ha még sosem vettünk igénybe szolgáltatást náluk, akkor érdemes kegyetlen módon a konkurens cégekkel példálózni, hogy ők mennyivel olcsóbban adják ugyanezt, vagy a nagyon hasonló ajánlatot, és inkább majd náluk vesszük igénybe.

Terméstesen a konkurens cég nevét nem áruljuk el, kizárólag méltányossági okokból. :-)

Rendkívül hatékonyak tudnak lenni a nyíltan feltett kérdések, mint pl.

- Ebből nekem mi hasznom származik?
- Mondjon valamit, hogy miért Önöket válasszam?
- Miért Önöktől venném meg? A konkurens cégtől tegnap kerestek, és az ő ajánlatuk sokkal kedvezőbb!

Bár ezek a "kegyetlen" kérdések tapasztalataim szerint sok telefonálót leforráznak, igen hatásosak.

Őszintén remélem, hogy nem bántok meg egy telemarketingest, és egy üzletkötőt sem az általam leírtakkal, nem ez a célom.

Arra kívánok rámutatni, hogy egy kisvállalkozónak szinte "kutya kötelessége" kedvezményeket kiharcolni magának.

Ne feledjük!
A kisvállalkozó egyik fontos célja a marketingben az, hogy minél kisebb keretből, de minél hatékonyabban reklámozhasson!


A cikket hamarosan folytatom a második résszel.

 

Addig is...

Kellemes hétvégét kíván,
Weinzierl Anett
kisvállalkozói marketing tanácsadó
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net

kisvállalkozói marketing tanácsadás, vevőkezelés, vevőlélektan, online marketing megoldások





 

Címkék: hirdetés marketing stratégia reklámozás kedvezmények vevőlélektan

A bejegyzés trackback címe:

http://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr361180850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.