VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/2009/02/23/valsag_es_kommunikacio/full_commentlist/1#c8441495
Válasz erre: Válság és kommunikáció!
2010-01-25T15:24:25+01:00
2010-01-25T15:24:25+01:00
Kontárblog
http://blog.hu/user/164480
pont erről írtam most én<br />
<a rel="nofollow" href="http://kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas">kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas</a>
https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/2009/02/23/valsag_es_kommunikacio/full_commentlist/1#c5098204
Válasz erre: Válság és kommunikáció!
2009-03-05T20:35:55+01:00
2009-03-05T20:35:55+01:00
Weinzierl Anett
http://blog.hu/user/223183
Szerintem pazarlás itt is előfordul, például amikor rossz helyre céloznak a marketinggel, nem végeznek alapos piackutatást, nem tudják, hol érhetik el a célcsoportot. Az ilyen "félrelövéseket" én pazarlásnak tartom.<br />
Az is igaz, hogy sokszor nincs mit pazarolni, viszont nem kell 4.000.000 Ft egy jó kampányhoz, és pontosan azért nem, mert ha megfelelő időben, megfelelő helyre célzunk, akkor ennek a töredéke is bőven elég...<br />
https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/2009/02/23/valsag_es_kommunikacio/full_commentlist/1#c5096291
Válasz erre: Válság és kommunikáció!
2009-03-05T17:25:11+01:00
2009-03-05T17:25:11+01:00
mihalytoth
http://blog.hu/user/33649
Kedves Anett,<br />
<br />
Erre szeretnék reagálni:<br />
<br />
"Én inkább azt mondanám, jelenleg nehezebb a helyzet, tehát rá kell lépni a gázra, és igenis reklámozni, marketingezni, kommunikálni kell!<br />
Amennyiben faragni szeretnénk a költségeinkből, akkor tüzetesen nézzük át, hol, mely pontokon tudnánk spórolni, de én mindenképp azt tanácsolom, hogy a költségcsökkentés ne a kommunikáció, ne a marketingezés rovására történjen.<br />
Sőt!"<br />
<br />
Meggyőződésem, hogy a lényeget mondtad ki, ugyanis a kommunikáció lefaragásával gyakorlatilag az egyetlen hajtóerőt veszíti el a cég, amit az életbenmaradáshoz felhasználhat.<br />
<br />
Az is igaz viszont, hogy a kkv-kra nem annyira jellemző a pazarlás, mint a nagyvállalatokra. Ezeknél a cégeknél inkább csak a tudáshiány okoz magasabb költségeket.<br />
<br />
Egy példa:<br />
Egy marketinges kolléga alkalmazása 170eFt-os nettó bér mellett évi 5.000.000 Ft-jába kerül a vállalkozásnak (járulékokkal).<br />
Erre jön rá temérdek egyéb külső vállalkozástól megvett eszköz költsége (garfika, PR, web, stb.) és az irodai költségek (telefon, papír, toner, stb.) Könnyen kiszámítható (<a rel="nofollow" href="http://www.kerkom.hu/actual.php),">www.kerkom.hu/actual.php),</a> hogy egy átlagos vállalkozás, ahol egy főt foglalkoztatnak marketingesként, min. 4.000.000 Ft-ot kidob az ablakon ahhoz képest, aki kiszervezi a marketingjét.<br />
<br />
4.000.000 Ft-ból pedig nagyszerű kampány lehet csinálni...<br />
<br />
Üdv,<br />
<br />
TM<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.kerkom.hu">www.kerkom.hu</a> <br />