Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Amerre járok, akció terem....-De hogyan?

2009.03.12. 08:34 Weinzierl Anett

Mikor ma reggel felkeltem, már tudtam, hogy mindenképpen az akciózásról fogok írni egy blogbejegyzést, hiszen ez most "válságban" egy különösen aktuális téma.

Tegnap volt egy kis időm arra, hogy végigrohanjak a belvároson, és ott is, akárcsak a bevásárló központokban, szinte minden üzlet akciókkal próbálja becsalogatni a kedves vevőt.
Lassan az lesz a furcsa, ha egy üzletben nincs akciós termék, vagy nem engedünk minimum 10%-ot az árból.

Egyfajta akcióversenyt látok kibontakozni a kisvállalkozók között (nyilván  a multiknál is, de én most a kisvállalkozókra szeretnék koncentrálni).

Hogyan állítsunk össze egy akciót?
Mi is az a csomnagképzés?
Ebből kellene elindulnunk. A csomagképzés egy nagyon jó kis eszköz ara, hogy magunkhoz édesgessük a vevőket, a konkurencia ügyfeleit.
Nem mindegy azonban, hogy milyen ajánlatot (csomagot) állítunk össze a vásárlóknak.

1. "Egyszerű" csomagképzésnek nevezem azt, amivel nap mint nap találkozunk a boltokban.
Vegyen 2 nadrágot, és a harmadikat ajándékba kapja!
2 termék vásárlása esetén egy ajándék termék jár...

Ezt a fajta csomagképzést nem tartom jónak egy kisvállalkozó számára, mivel leginkább a multik, vagy legalábbis a nagyobb üzletek tehetik meg. Ráadásul lassan már fel sem kapják rá a fejüket a vevők.

2. Egy másik (és igen gyakori) lehetőség az, amikor árengedményt adunk.
Ma már 10% alatt igen nehéz megérinteni a potenciális ügyfelet, ráadásul már szinte mindenhol leértékelésekkel találkozunk. Ráadásul a 30-50, néha 70%-os kedvezményekkel igen nehéz lenne felvenni a versenyt.

Kicsit tekintsünk bele a leértékelések "pszivchológiájába"!
Az engedmény  százalékos megnevezésénél sokkal hatékonyabb az, ha ezt a kedvezményt összegben szerepeltetjük: pl. 5.000 Ft kedvezményt adunk.

Lehet, hogy ez az 5.000 Ft százalékosítva nem lesz több 5% engedménynél, de mégis jobban felkelti  a potenciális vevő érdeklődését, mint a százalékban megadott kedvezmény ( kivéve, ha magasabb százalékot szerepeltetünk, mint pl a 30-50%). 

Nyugodtan végezhetünk egy kis tetsztet saját magunkon.
Tegyük fel, hogy egy termékből a 10% kedvezmény 5.000 ft lenne.
Ön melyikre kapná fel jobban a fejét?
Ha azt olvasná: 10% kedvezmény!
Vagy ezt: 5.000 Ft kedvezmény!

Én biztosan a másodikra! Mégpedig azért, mert a kedvezmény számosítva van.
Nem kellene számolgatnom, hogy akkor most mennyi is az a 10%, hanem feketén-fehéren ott a tény: 5.000 ft-ot elengednek a termék árából.

Amennyiben ezt a kedvezményt  a vállalkozó be tudja építeni a termék árába, akkor semmi gond, de ha valóban engednie kell ennyit az árból (anélkül, hogy kicsit árat emelne), akkor gyakorlatilag végrehajt egy árcsökkentést, amit nem tartok jónak.

A kokurencia léphet erre azzal, hogy ő kijön egy nagyobb kedvezménnyel, és ahogy az árversenybe nem érdemes részt venni, úgy lehetőleg egy akció versenybe se vegyünk részt!

A második verziót mindenképpen jobbnak tartom, mint az elsőt, és hatékony is lehet, ha megfelelően reklámozzuk. Arra azonban figyeljünk, hogy ne állandó jelleggel alkalmazzuk, hanem időnként, hogy értéke legyen. Mindig adjunk meg egy határidőt, amig az akció él, hogy legyen egy "kényszerítő eszköz" is az akcióban. Ha lejárt a határidő, sose hosszabbítsuk meg, mert hitelünket veszthetjük. Inkább csomagoljuk át az akciót, bújtassuk új köntösbe, tehát jelenjünk meg egy űj akcióval.

Próbáljunk arra törekedni, hogy más dologban, mégpedig egy szolgáltatásban különbözzünk a konkurenciától. Ezzel könnyen megkülönböztethetjük magunkat tőle, és az árversenybe sem kell részt vennünk.

Ezzel pedig el is érkeztünk a harmadik, és egyben az én kedvenc csomagképzési technikámhoz :)
Mivel erről kicsit hosszabban szeretnék írni, mint az első kettőről, külön blogbejegyzést szánok neki...

Hamarosan következik!


Sikeres marketinget és sok ügyfelet kívánok!
Weinzierl Anett
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net


 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9997231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.