Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Amerre járok akció terem....2. felvonás

2009.03.19. 08:52 Weinzierl Anett

Igértem, hogy folytatom az akciózásról szóló irományomat, és egy külön bejegyzést szánok annak a csomagképzési technikának, melynek keretében a termék mellé egy szolgáltatást párosítunk.

Ennél a technikánál van egy nagyon fontos kritérium, amelynek meg kell felelnie az ajánlatunknak:
Olyan plusz dolgot, olyan szolgáltatást kell a termékünk mellé rendelnünk, ami a vevő számára értéket képvisel.

Ez rendkívül fontos, hiszen ha az ajánlathoz csatolt extra szolgáltatás nem képvisel értéket a potenciális vevőnk számára, akkor igen kétséges lesz, hogy egyáltalán felkapja-e a fejét az ajánlatra.

Természetesen nem könnyű kitalálni, hogy azon a szakterületen, amin tevékenykedünk, vagy azon termékek mellé, amit árusítunk, mi lenne az a plusz dolog, ami értékes lehet egy érdeklődő számára.

Viszont van egy jó hír!
Ez az a csomagképzési technka, amit tapasztalataim szerint a konkurencia nem szeret lemásolni!
Ennek általában két oka van:
Az egyik az, hogy egyenesen "flúgosnak" néznek, mert: ki az, aki egy ilyen plusz dolgot ingyen ad? Ennek nincs semmi értelme...

A másik ok: Plusz munkát, és nem kevés energiát kell befektetni akkor, amikor ezt a plusz szolgáltatást tényleg végre is kell hajtani. No ez az a pont, ahol nekik általában (az ő szemszögükből nézve) nem éri meg  a dolog....

Örüljünk ennek!
Ne érdekeljen minket, hogy mit gondol a konkurencia! Ennél sokkal fontosabb, hogy belelássunk vevőink lelkébe, és ismerjük meg őket. Akkor ugyanis viszonylag könnyedén ráérzünk majd arra, hogy mi fog számukra értéket képviselni.
Mi lesz az, amit ha eléjük tolunk plusz szolgáltatásként, már el is tudjuk vele terelni a figyelmet az árrról?

Vegyük észre az "elterelés" szót!
Ennél a  technikánál ideális esetben sikerül egy olyan plusz dolgot felajánlanunk a főtermék mellé, ami komoly értéket képviel a potenciális vevőnk számára.
Észre sem fogja venni, hogy már nem a termék árára figyel, hanem az általunk kínált plusz szolgáltatásról elmélkedik.

Én azt ajánlom, hogy mindenképp vessük be ezt az akciózási technikát, ha

- a konkurencia folyamatosan másol minket (Erre mondom mindig, hogy csak a jókat másolják, tehát ez elismerés!)
- fel szeretnénk pörgetni a forgalmat
- gyorsan ki szeretnénk "jönni" valami új dologgal
- azt szeretnénk elérni, hogy ne tudja a vevő egyértelműen összehasonlítani ajánlatunkat a konkurencia ajánlatával
- árat emeltünk

Valahol a bejegyzésem közepe táján hívtam fel a figyelmet arra, hogy ez a technika csak akkor működik igazán jól, ha a potenciális ügyfél számára komoly értéket képvisel az a plusz szolgáltatás, amit termékünk mellé rendelünk.

A következő bejegyzésemben arról fogok írni, hogyan "találjunk rá" erre az értéket képviselő plusz dologra.

Bármilyen furcsa, ehhez nem a marketinget fogom segítségül hívni, hanem a Keleti filozófusokat, akiktől rengeteget lehet tanulni az emberi lélek "rejtelmeiről".
Minden lépésünk (és ajánlatunk) egy érzelmi reakciót vált ki azokban az emberekben, akik találkoznak vele.
Úgy kell összeállítanunk az ajánlatunkat, hogy az lehetőleg  pozitíbv érzelmi reakciót váltson ki a legtöbb emberben, de legalábbis a célcsoportunkban.

Az ajánlat összeállításához pedig érdemes segítségül hívni a keleti bölcsek bizonyos gondolatait....
Sokat tanulhatunk a keleti filozófiából, és a megtanult technikákat átültethetjüka marketingünkbe.

 

 

Szép napot és sikeres marketinget kíván,
Weinzierl Anett
marketing tanácsadó˛és oktató
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net









 

Címkék: marketing tippek csomagképzési technika akciózás kisvállakozói merketing akciós termék akciós szolgáltatás

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr771011263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.