Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Törődj Velem, és szelidíts meg!

2009.05.15. 09:57 Weinzierl Anett

Azt hiszem, a cím már elárulja, hogy mi lesz a következő fontos emberi tulajdonság, amit tárgyalni fogok.
Az előző bejegyzésemben elkezdtem egy kis listát írni arról, hogy mely emberi jellemzőket tartok a leginkább ideálisnak arra, hogy építsünk rájuk a marketingünkben, reklámszövegeinkben.
Ma folytatom a listát, és máris következik az általam egyik legfontosabbnak tartott jellemző:

Törődj Velem, szeress!

Persze nem arról van szó, hogy szerelembe kell esni az ügyféllel, hanem arról, hogy törődni kell Vele.


- Szeretetre, törődésre vágyom...
Valahol minden ember vágyik a szeretetre, a törődésre. Azt hiszem, ezt nem kell nagyon túlmagyarázni, egyszerűen belénk van kódolva.
Időnként az un. "akut szeretetéhség" állapot is képes előtörni belőlünk, és akkor akár depressziósak is lehetünk.

No de nem akarok ennyire a pszichológia részébe belemenni a dolgoknak.
Arra szeretnék rámutatni, hogy a marketingünknek kutya kötelessége lenne, hogy erre az emberi jellemzőre is építsen!

Két okból is...
1. Egyrészt azért, mert a törődés, a problémák öszinte kezelése, az igények valódi kiszolgálása egyre inkább felértékelődik. A piaci verseny éleződik, és tapasztalataim alapján azt mondhatom, hogy az őszinte törődéssel (és ezt folyamatosan érzékeltessük is az ügyféllel) nagyon jó eredményeket érhetünk el.

2. Másrészt azért, mert egy vállalkozás hosszú távon csak úgy lehet sikeres, ha valóban minőségi szolgáltatást, jó terméket ad.
Én valóban hiszek abban, hogy a folyamatos törődés, a minőségi szolgáltatás meghozza gyümölcsét.

Azt hiszem, az a vállalkozó, aki hosszú távra tervez, és vállalkozásának konkrét célja, küldetése van, az pontosan tudja, miről beszélek.
Nem hiszem, hogy személytelenséggel és silány szolgáltatással messzire lehetne lavírozni.

A lényeg, hogy szeressük az ügyfeleinket, a célcsoportunkat, és valóban jót akarjunk nekik tenni, törődjünk velük, szánjunk időt rájuk.

Egyrészt azért, mert ezt ők is éreni fogják,  és "meghálálják", másrészt pedig azért, mert ezáltal mi is jobban megismerjük őket.
Minél inkább ismerjük a célcsoportunkat, annál inkább tudjuk majd, mire van szükségük. Ezáltal a termék-és szolgáltatási palettánkat mindig tökéletesíthetjük.
Nem mindenkinek, hanem NEKIK.

A mai rohanó világban egyre több minden a személytelenség felé mutat, és egyre nagyon kincs lesz a törődés. Aki ezt megfelelően tudja kommunikálni és használni ajánlataibban, az simán képes ráverni a konkurenciájára.

- Önmegvalósítási vágy

Bár a vágyról már beszéltem a korábbi bejegyzésemben, de az önmegvalósítási vágyról nem írtam. Pedig ez is benne rejlik az emberekben.
Ez szintén egy olyan "fegyver", amit érdemes használnunk a kommunikációnkban.
Szerintem leginkább reklámszövegekben hat.

Nézzünk néhány konkrét példát!

Ön is képes rá!
Higgye el, nem az Ön hibája!
Nem azért mert Ön ezt nem képes kivitelezni, hanem azért, mert...
Ön is képes 1 hét alatt 5 kilót lefogyni! Önben rejlik a képesség...

Ha megfelelő helyen, és megfelelő időben "célzunk" az önmagvalósítás érzésére, akkor igazán feltüzelhetjuk a potenciális ügyfelet, és zöld utat adunk a vágyakozásnak.
Ne feledjük, hogy a vágyakozás az egyik legjobb barátunk, hiszen a vágyakozó ember nem lát tisztán, hajtják az érzelmek.
Mint a hős szerelmes... rózsaszín köd veszi körül, és ebben a fáziban könnyebben bírható vásárlásra.

Remélem senkit sem haragítok magamra, ha néha egy manipulátor hatását keltem, de ne feledjük, hogy ez a blog elsősorban a kisvállalkozóknak íródik, és nekik szeretnék segíteni abban, hogy több ügyfélre és több bevételre tegyenek szert.
 

- Biztonságra vágyom!
Bár találkoztam olyan emberekkel, akik kifejezetten hajszolták a bizonytalanság érzését, mégis úgy gondolom, hogy a legtöbb ember vágyik a biztonságra. Különösen mi nők :-)

Miben segíthet ez nekünk?
Adjuk meg ajánlatunkban a biztonság érzését! Érzékeltessük az érdeklődővel, hogy ő csak nyerhet ezen az ajánlaton, hogy nem kockáztat semmit!
Nyugodtan vállalhatunk 100%-os visszafizetési  garanciát a termékre....., de vigyázat!
Ha mi saját magunk nem hiszünk a termékünk, ajánlatunk "jóságában", akkor ne is akarjuk azt eladni!

Ne feledjük, hogy mi vállalkozók sokszor kockázatot vállalunk.
Egy vállalkozó a gondolkodásába eleve beépíti a kockázat lehetőségét, ezzel él együttt.
Az ügyél viszont nem szeretne kockáztatni, ő biztosra szeretne menni.
Ő alapvetően a biztonságot keresi. Ne felejtsük el ezt megadni neki!
 

 

Minden kedves Olvasómnak kellemes hétvégét kívánok!
Weinzierl Anett
kisvállalkozói és online marketing tanácsadó
_________________________________
Vállalkozó Tanoda
Garantáltan működő ügyfélszerző megoldások kisvállalkozóknak!
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net


Marketing és online marketing tanfolyamok!
 


Marketing tanácsadás kisvállalkozóknak, vevőkezelés
 

 

Címkék: reklámszöveg írás kisvállalkozói marketing vevőlélektan vevőkezelés vevőpszichológia

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr391122866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.