Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Építsünk termékpiramist!-I.rész

2009.11.05. 09:00 Weinzierl Anett

Szép reggelt!
Nem tétlenkedtem sokáig, és miután a termékpiramis-építés nyerte meg a szavazást, ma reggel össze is állítottam egy lehetséges termékpiramis modellt.
Azért írom, hogy lehetséges, mert a termékpiramis folyamatosan alakításra, kibővítésre kerül egy vállalkozás életében.
Általában elindulunk egy "alapmodellel", és ahogy követik egymást a vállalkozás életciklusai, folyamatosan alakítgatjuk a modellt.

Nos, nem vagyok egy Picasso, de reggelre (szó szerint) megálmodtam, hogy Word-ben fogom megvillogtatni a rajztudásomat, az egyszerű ábrakészítővel.

Nos akkor nézzük!

Az alábbiakban tehát egy lehetséges termékpiramis modellt állítottam össze.


A szintek száma csökkenthető, vagy éppen növelhető, és a piramis csúcsa is kihegyesedhet felfelé, ha a "LUXUS" termék kategória fölé mondjuk
beépítünk egy "LUXUS-LUXUS" kategóriát, vagy még kevesebb ügyfélnek tesszük hozzáférhetővé a top terméket.

A játék tehát a csalikkal indul.
Itt a cél, hogy minél több potenciális ügyfél lépjen be a rendszerbe.
Ideális esetben a legtöbb érdeklődő itt lép be, és ha ügyfél válik belőlük, végighaladnak a termékpiramison.

Nagyon fontos, hogy folyamatosan foglalkozzunk a temrékfejlesztéssel,
mert ezzel biztosíthatjuk, hogy az elégedett ügyfeleknek mindig legyen újabb ajánlatunk:
vagyis mindig újra-és újra el tudunk nekik majd adni.

Akkor itt most meg is állnék, és felhívnám a figyelmet egy nagyon fontos dologra!

Látszólag nem ide vág a téma, és mégis: ez pedig az áremelés kérdése.
Lehet árat emelni, de termékfejlesztéssel párosítva!

Amikor valaki folyamatosan látványosan emeli az árait, és emellé semmiféle termékfejlesztés sem társul, akkor veszélyezteti a saját vállalkozását.

Másképpen kifejezve: ha árat emelsz, értéket is emelj!
Adj is pluszt azért a plusz árért!

Sajnos azonban nap mint nap azt látom, hogy nagyon sokszor csak az első pont valósul meg a kisvállalkozóknál: az áremelés.
Ezt a játékot azonban nem lehet sokáig játszani termékfejlesztés, és értéknövelés nélkül.

Térjünk is vissza a termékpiramisunkhoz!

Tehát az "ideális" jelölt belép a rendszerbe a csalik mentén.
A csaliknak rengeteg típusa létezik, ezt most nem taglalnám.
Leggyakrabban termékminta, eBook, ingyenes tnaulmány, kupon, hanganyag stb.

Az ideális érdeklődőből előbb-utóbb ügyfél lesz.
Ha nagyon elégedett az ingyenes anyagainkkal, és megbízik bennünk, akkor lehet,
hogy nem is az első fizetős terméknél kezd, hanem mindjárt egy kombinált terméket/szolgáltatást rendel meg.
Az ékeket azonban be kell építenünk a szintek közé, hogy egy-egy szinten történő vásárlásnak milyen feltételei vannak (pl, egy alacsonyabb szinten való vásárlás).

A bizalmatlanabbak szépen aluról-felfelé haladnak végig a piramison.

Előfeltétel:
Az ügyfél folyamatosan elégedett!



Ha most kezdesz vállalkozásba, akkor számodra egy iduló termékpiramis-csomag felépítése kötelező feladat.

Ha nem akarsz a sötétben tapogatózni, akkor az Üzleti Start tanfolyamunk az ideális a számodra, melynek keretében a termékpiramis építést is részletesen tárgyaljuk.

Ráadásul már eleve úgy tanítjuk meg Neked, hogy a saját vállalkozásodra "húzzuk" rá!
Röviden: együtt megtervezzük a Te saját, induló termékpiramisodat.

Rengheteg olyan dolgot is megtanítunk Neked  a termékpiramissal kapcsolatban, amiket itt a blogban nem fogok leírni, hiszen csak a diákjainkat illetik meg ezek a "kulisszatitkok".

Klikk!----Olvass többet a novemberben induló Üzleti Start tanfolyamról!


Hamarosan folytatom a cikket a 2. résszel.


Szép napot, és sikeres marketinget kíván,
Weinzierl Anett
kisvállalkozói marketing oktató


Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!
www.vallakozoi-tanfolyamok.net



Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com



 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr301501736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása