Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Építsünk termékpiramist!-III. rész!

2009.11.26. 08:44 Weinzierl Anett

Napfényes reggelt kívánok! :-)

Íme, máris prezentálom a Termékpiramis-építésről szóló cikksorozatom harmadik, befejező részét.

Az előző 2 részben vázlatosan bemutattam egy lehetséges termékpiramis modell felépítését.

Térjünk csak vissza az előző ábrához!


Ugye itt arról beszéltünk, hogy a potenciális ügyféljelölt belép az ábra bal oldalán, és ha egy átlagos esetet veszünk alapul, akkor elindul a TT1 terméktől, és folyamatosan halad a felsőbb kategóriás termékek felé.

Kis kitérő: A legutóbbi cikk óta sokan kérdezték, hogy un. „tipikus”, vagy kevésbé izgalmas termékek esetén hogyan lehet felsőbb kategóriás termékeket előállítani?

Ilyen esetekben kapásból a csomagképzési technikákat szoktam javasolni.

Ha viszonylag kevés termék-vagy szoláltatás típusod van, vagy úgy gondolod,, hogy a Te termékeid talán kevésbé „izgatóak”, akkor Neked különösképpen fontos, hogy un kombinált termékeket hozz létre, azaz csomagolj!

Ennek a legegyszerűbb módja, ha pl. 2 terméket –amelyek egymás kiegészítő termékei- összecsomagolsz.
Fontos, hogy „kapcsolat” legyen közöttük.
pl. cipőhöz  a cipőkrém, babaetető székhez a baba étkészlet…

Egy korábbi cikkemben részletesen is tárgyaltam azt, hogy miért jó ez a fajta csomagképzési technika.
Izgalmasabbá válik a terméked, az ügyfél érzi, hogy értékben többet kap Nálad, mint mondjuk a konkurenciánál, ráadásul nehezen tudja összehasonlítani a termékeidet a konkurenciáéval (és az áraidat is
:-)

Visszakanyarodva  a különböző termék-és szolgáltatás szintekhez, azt kell látnunk, hogy nem elég egy, vagy 2 terméket igénybe vetetni az ügyféllel, hanem arra kell törekednünk, hogy „végignyomjuk” a teljes termékpiramison.

Erre számtalan technika létezik, de álljon itt most 2 olyan trükk, ami bizonyosan működik.
Persze csak akkor, ha a megtervezésükre kellő időt és energiát fektetünk!
Ha ezek nincsenek kellően kidolgozva, bukott a mutatvány!


1. Az egyik, gyakran használt lehetőség a kedvezményrendszer beiktatása.
Ebből sokkal többet ki lehet hozni, mintha csak annyit mondunk: ha ezt igénybe vetted, a következőből kapsz ennyi kedvezményt.

Engedjük el a fantáziánkat, és tegyük ezt sokkal izgalmasabbá!

Az izgalmassá tételhez használjuk a vizualitás erejét!
Nyugodtan tanulhatunk a multiktól!
Törzsvásárlói kártya, ragasztgatós játék, kupon, exkluzív ajándék stb.

Vegyük észre, hogy nem elég egyféle technikát alkalmazni!
Kedvezmény rendszerünket eleve egy már meglévő ékre építsük: bizonyos termékeket az ügyfél csak un. alaptermékek igénybe vételét követően kaphat meg.

2. És akkor jöjjön az én kedvenc ösztönzőm: Partnerprogram ügyfeleknek!
Ha valamit nagy odafigyeléssel, és alapossággal kell kidolgozni, akkor az a vevőidnek szóló partnerprogram.
Ha nem teszed elég izgalmassá, nem lesznek motiváltak, és nem vesznek részt a „játékban”.

Itt is aranyszabály, hogy mindent le kell írnod, hiszen a szó elszáll, az írás megmarad.
Persze az sem mindegy, hogyan írod le….szánj időt a vizuális hatás kiváltására!

Ne feledd! Az ember vizuális lény, szeret játszani, szereti az izgalmas, színes dolgokat!
Csomagold a partnerprogramodat is!
Sőt!

A partnerprogramodat, és a kedvezményrendszeredet is úgy kell felvonultatnod, mint önálló termékeket.
Mit jelent ez?
Kellő tervezői munka, piaci bevezetés, bomba-hír gyártás….és a sort még folytathatnám.

Ne feledd: Csinálj „cirkuszt” körülötte az ügyfeleid körében, és rendkívül hálásak leszek Neked azért, hogy részt vehetnek a partnerprogramban!


Ha ennél jóval többet szeretnél megtudni a témáról, és nem éred be pár tippel, és ezzel a  vázlatos iránymutatással, akkor még van módod rá, hogy jelentkezz az induló Üzleti Start tanfolyamunkra!

Viszont ha már "gyakorló" vállalkozó vagy, és elsősorban nem termékpiramis építésre, hanem a meglévő termékpiramisod/Szolgáltatási palettád átalakítására-fejlesztésére van szükséged, akkor az Offline Marketing Specialista képzésünk az ideális választás!

 

 

Szép hetet, és sikeres vállalkozást kíván...
Weinzierl Anett
kisvállalkozói marketing oktató

Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!

www.vallalkozoi-tanfolyamok.net

Ingyenes marketing tippek, ötletek a Vállalkozó Tanoda hírlevelében!
http://www.vallalkozoi-tanfolyamok.net/vt_hirlevel.htm

 

 

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Címkék: marketing blog ingyenes cikkek terv kisvállalkozó marketing tippek marketing tanácsadó kisvállalkozói marketing marketing tanácsadás kisvállalkozóknak termékpiramis kedvezményrendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr531553268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.