Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Hogyan emelj árat?- 1.rész

2010.05.29. 07:55 Weinzierl Anett

 

Mosolgyós reggelt kívánok!

 

Az áremelés kérdése kényes téma, de beszélni kell róla.

 

Az áremelés témája  arról jutott eszembe, hogy pár nappal ezelőtt az egyik multiban bevásároltam, és alkalmam volt ismételten megfigyelni, milyen profi szinten űzik a multik az árakkal való manipulálást, és az akciózás művészetét.

 A részletekbe most nem megyek bele, de a lényeg, az, hogy nekik nem kell különösképpen indok ahhoz, hogy egy termék árát egyik napról a másikra közel 50%-kal megemeljék, majd 1 hét múlva elindítsanak egy akciót, melynek során a termék árát beállítják akcióban egy, az eredeti árhoz képest kb 30%-kal megnövekedett árra.

Szintén könnyedén árazzák le bizonyos termékeiket, majd azután a csökkentett árértéket átterhelik egy másik termékükre.

Ők könnyedén megteszik ezt, hiszen rengeteg féle termék kapható náluk.

De mi a helyzet a mikro-és kisvállalkozásokkal?
Ott ezt a játszmát teljesen máshogy kell játszani.
 

Mai cikkemben arra szeretnék rámutatni, hogy ha Te, mint mikro, vagy kisvállalkozás tulajdonosa áremelést szeretnél végrehajtani, akkor hogyan tedd meg ezt úgy, hogy 2 kritériumnak megfelelj:

 

- A vevőid könnyedén elfogadják áraid megemelését, és ne érezzék azt, hogy "itt bolondnak néznek engem".

 

- Az áremelésed ne egy légből kapott játéknak, vagy kétségbeesésnek tűnjön, hanem egy indokolt lépésnek.


Az áremelés olyan dolog, amit nagyon át kell gondolni, meg kell tervezni.


Ugyan mit kell megtervezni egy áremelésen?!- kérdezhetnéd!

 

Eldöntjük, hogy megemeljük ennek, meg ennek (vagy akár minden termékünknek, szolgáltatásunknak) az árárt ennyi százaláékkal, és kiírjuk!

 

Ez a rossz változat!

Egy iylen lépés azt váltja ki a vevődből, hogy

- először is felháborodik, hogy már megint árat emeltél.

- A következő pillanatban megnézi, hogy ezért az emelt árért mit adsz neki?

- Csalódott, frusztrált és mérges lesz. A három kombinációja garantáltan elriasztja!

 
Nos, ha a terméked semmit sem változott, semmit sem "gazdagodott", akkor csupán arról van szó, hogy egyik pillanatról a másikra felment az ára, de ez a lépés nincs "megindokolva", mert a termék, vagy szolgáltatás tartalma ugyanaz maradt!

 

Most már azt tudod, hogyan nem szabad árat emelned.

Nos akkor hogyan érdemes ezt "helyesen" csinálni?

 

Én azt javaslom, hogy ne emelj gyakran árat.

 

Azt látom, hogy rengeteg kisvállalkozás folyamatosan árat emel, finoman, apránként, mert az biztosan nem érinti érzékenyen a vevőit, hiszen csak "egy kicsit emeltünk".

 

No de 2 hetente?!

Ez a szisztéma hihetetlenül kiábrándító tud lenni a vevő számára!

Én azt javaslom, hogy először is, ha eldöntötted, hogy árat kell emelned, akkor ülj le, tervezd meg, milyen fokú áremelés lenne a legideálisabb.

 

Úgy emelj árat, hogy nem fogod 2 hetente megismételni!

 

Ezután a következő lépésed az legyen, hogy az emelésre váló termékeid, szolgáltatásaid értékét megviszgálod, és MEGEMELED!

 

Vagyis a recept az, hogy egy évben mondjuk emelj árat mindössze 2x-3x, és kösd össze termékfejlesztéssel!

Ez egy teljesen fair játék a vevőddel szemben is, hiszen a megemelt árhoz természetes, hogy értékben, érzékben is egy gazdagabb termék párosul.

 

A magyar vevők akkor tiltakoznak, ha az árat a termék érrtékéhez képest indokolatlanul magasnak érzik.

 

Igazuk van!

Ha árat emelünk, akkor igenis foglalkozzunk azzal is, hogy a megemelt árért nagyobb értéket adjunk vevőinknek!


A megoldás tehát az, hogy magadból indulsz ki.

 

Ezzel kapcsolatban Osho-hoz nyúlnák vissza, aki egyik könyvében megtanítja azt a technikát, hogyan képzeld magad mások heylébe annyira élethűen, hogy pszichéddel teljes mértékben el tudd hitetni, hogy Te az adott szituációban vagy.

Ilyenkor érzed a legjobban ugyanis, mit kell tenned és mondanod  vevőidnek, hogy elégedettek legyenek, és -jelen esetünkben- elfogadják az áremelést.

Indokoltan merül fel a kérdés ezután, hogy hogyan tudsz értéket emelni úgy, hogy ne kerüljön Neked sokba?

 

Ne feledjük, nem költség, hanem áremelést kívánunk végrehajtani.

 

Hogyan emeljük meg a termék értékét?

 

Még mindig ugyanarról a termékről beszélünk, vagy létrehoztunk egy "újat"?

 

Hogyan "tálaljuk" az áremelést vevőinknek?


A cikk következő részében a fenti kérdésekre is választ kapsz!

 

Addig is jó pihenést  kívánok a hétvégére, és a hét elején már érkezem is a második résszel, ami legalább olyan fontos részleteket tartalmaz majd, mint az első rész!


 Július közepén induló Üzletvezetés a gyakorlatban- képzésünk során az áremelés kérdését is részletesen tárgyaljuk!
Olvass erről a gyakorlatias, vállalkozás felpörgető képzésről itt!
Üzletvezetés a gyakorlatban

 

Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net

 

 




 

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Címkék: marketing áremelés vállalkozó termékfejlesztés árkalkuláció kisvállalkozó vállalkozás indítása marketing tippek akciózás akciós szolgáltatás kisvállalkozói marketing termékpiramis vállalkozói gondolkodásmód

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr532039574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.