Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Fogas kérdés: Offline? Online? Vagy mindkettő?!

2010.09.15. 10:13 Weinzierl Anett

A minap a kezembe akadt egy szórólap, amin csak úgy "mellékesen" ott szerepelt a weboldal címe is.

A szórólap egyébként egy használt babaruha boltot reklámozott, ami ráadásul viszonylag eldugott helyen van, tehát nem a városközpontban, ahol nagy a forgalom.
Mindig mondom a tanulóinknak és ügyfeleinknek, hogy egy weboldal sokkal többre hivatott, minthogy csak megemlítsük a szórólapunkon, vagy a névjegykártyánkon.

A weboldalunk marketingezése, az online marketing eszközök használata kétségkívül nagyon fontos.

(Kiegészítés: Sajnos időközben az "áldozatok" száma tovább gyarapodott, ugyanis a babaruha bolt egyetlen hét alatt nyomtalanul eltünt, mintha sosem lett volna.)

Visszatérve a cikk lényegére:
Vajon elegendőek az e-marketing eszközök és technikák egy jó marketing rendszerhez?
Vajon elegendőek csak a hagyományos, offline marketing eszközök?

Általánosan véve úgy gondolom, hogy az egyik legjobb "konstrukció" az, amikor egy un. "vegyes vállalkozást" hozunk létre.

Ez számomra azt jelenti, hogy pl. van egy üzletünk, irodánk valahol, és ezt megtámogatjuk egy nagyon dinamikusan működő e-vállalkozással.

Egy dinamikusan működő online vállalkozás rengeteg érdeklődőt és ügyfelet szállít az üzletnek, akik ugyan konkrétan lehet, hogy az irodában, vagy a boltban kötnek ki fizikálisan, de a weboldalon át érkeztek.

Nem szabad azonban elfelejtenünk azt, hogy az online marketing eszközök használata nem zárhatja ki a hagyományos offline marketing eszközök használatát!

Sajnos gyakori hiba az, hogy sokan teljesen elszeparálják egymástól az online és offline marketinget, pedig a kettő egyszerre működtethető igazán hatékonyan.


Ez azonban nem csak a vállalkozásoknál figyelhető meg, hanem tanácsadóknál, szakembereknél is.



Vannak, akik egyáltalán nem alkalmaznak offline marketing technikákat, és kizárólag az online marketing eszközök mellett teszik le a voksukat.

Sajnos azonban vannak olyan célcsoportok, akiket nem lehet elérni online marketing technikákkal, vagy azért mert:

- Egyszerűen nem tartoznak szokásaik közé, hogy a neten lógnak.

- Olyan nagyobb cégek, vállalatok vezető beosztásban lévő menedzserei, vezetői stb, akiknek a szokásaik közé sokkal inkább egy szakmai lap böngészése, az emailezés, a telefonos kapcsolat, vagy éppen a konferenciákra, előadásokra való járás tartozik.

Meg kell barátkozni azzal a gondolattal, hogy nem lehet kizárólag online marketing eszközökkel elérni a potenciális célcsoportot.


Egy vérbeli marketinges (és a marketingben jártas vállalkozó) az online és offline marketing technikákat egyaránt használja, és képes arra, hogy ezeket időben is összehangoltan működtesse.


Az eredmény pedig magáért beszél, hiszen saját bőrünkön és eredményeinken tapasztaljuk majd, hogy a mai napig hatalmas erő lakozik a megfelelően megválasztott és alkalmazott offline (hagyományos) marketing eszközökben is.

Tény, hogy sok cég marketingjében az online marketing eszközök vannak túlsúlyban, de a néhány, jól megválasztott és működtetett hagyományos marketing eszköz nélkülözhetetlen ezek mellett.

Ráadásul célcsoporttól függően változik az, hogy melyik terület van túlsúlyban a cég marketing rendszerében.

Ha nagy cégekre is célzol, akkor nem hanyagolhatod el  a hagyományos marketing eszközök használatát sem!
:-)

Sikeres vállalkozást kíván,

Weinzierl Anett
felnőttképzési szakértő
KKV marketing tanácsadó

és a
Vállalkozó Tanoda csapata!

Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!

www.vallalkozoi-tanfolyamok.net



Vállalkozás felpörgető üzleti és marketing képzések
Vállalkozásodra szabott üzleti tanácsadásra itt jelentkezhetsz!

 

 



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Címkék: marketing internet internet marketing internetes vállalkozás webmarketing marketing ötletek egyéni vállalkozó vállalkozás indítása marketing tanácsadás kisvállalkozói marketing kisvállalati

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr722297570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.