Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

HTML

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Hogyan emelj árat?- II.rész!

2010.06.12. 09:51 Weinzierl Anett

Nos, eljött a nagy nap, és máris prezentálom az áremelésről szóló tanulmány 2. részét!

A cikk első részében elsősorban az áremelés kérdését az ár oldaláról közelítettem meg, most vizsont fordul a kocka: az áremelés kérdésést termék oldalról vizsgáljuk meg.

Ugye Te is felháborodsz, ha az általad kinézett termék, vagy szolgáltatás ára a következő héten indokolatlanul megemelkedik, és még mindig ugyanazt kapod cserébe?

Nos, így tesznek a Te vevőid is!

Vegyünk észre két fontos szót, mert a megoldás kulcsa bennük rejlik:
INDOKOLATLANUL és UGYANAZ A TERMÉK.

Míg a multik zsonglőr módjára dobálózhatnak az áraikkal, akcióikkal, ezt Te mint kisvállalkozó nem teheted meg ilyen egyszerűen.

Neked nagyon rafináltnak kell lenned , ha áremelést tervezel, ha el akarod kerülni a kellemetlenségeket.

Mielőtt belemennék a részletekbe, döntést kell hoznod egy nagyon fontos dologban.
El kell döntened, hogy mekkora áremelést készülsz végrehajtani.

Tegyük fel, hogy most ugye lősz egy, vagy több célcsoportra.
A válság hatására a vevők nagyon óvatosak lettek, sok mikro-és kisvállalkozás azt tapasztalta, hogy megfogyatkozott a vevőik, érdeklődőik száma.

Induljunk most ki egy ilyen helyzetből, és tegyük fel, hogy áremelést tervezel.

Ugye Te is érzed, hogy ez egy öngyilkosságra való hajlammal ér fel...KIVÉVE HA...

...ha jól csinálod:-)

Mert akkor éppen az ellenkezője történik, mint amire számítasz: lecserélődik a "vevő felhozatal", és sereglenek Hozzád azok az új fajta vevők, akiket elsősorban nem a pénz, hanem az érték érdekel.

Mire szeretnék rámutatni?
Arra, hogy érdemes azt is megfontolnod, hogy átállítod a vállalkozásodat más célcsoportra. Elkezdesz lőni egy másik rétegre, elkezdesz bevonzani egy olyan réteget (vagy rétegeket), akiket nem az ár érdekel, hanem a minőség, és az ÉRTÉK, amit a pénzükért kapnak, az egyedi konstrukciók, a MÁS.


Most már azt is tudod, hogy válság idején az egyik lehetséges kitörési pont az lehet, ha más célcsoportra kezdesz lőni, mint eddig.

Hidd el, ez egy általam is letesztelt és bejáratott stratégia.

Lehet, hogy nem döntesz amellett, hogy átálltok egy másik célcsoportra, egy másik rétegre, de azok a lépések, amelyeket most leírok, úgyis változást hoznak majd a vevőkörödben is.
Egyszer csak olyan vevőkkel fogsz találkozni, akikről eddig nem is tudtál. :-)

Íme tehát a recept:
- Áremelés megtervezése, kalkulálása.
- Termékek-szolgáltatások felülvizsgálata, fejlesztése, érték növelés.
- Értéknövelt termék (újra) bevezetése.
 

Ne kövesd el azt a hibát, hogy minden szolgáltatásod, minden terméked árát egységesen megemeled!

Minden vállalkozásban vannak húzótermékek és szolgáltatások, amelyekből a legtöbbet adunk el, amelyeket  a leginkább kedvel a célközönség.

Abba most ne menjünk bele, hogy a terméked / szolgáltatásod profi, megoldást kínál a célcsoport problémáira, valóban segít nekik stb. Ennek magától értetődőnek kell lennie.


Válaszd ki a húzótermékeket, és fejelszd tovább őket.
Növelj értéket, csatolj a temrékekhez bónuszt, ajándékot, vagy hozz létre olyan kombinált termékeket, amelyek hasznosak lesznek a célcsoportnak!


Ezt lehet valóban profin csinálni, és nagyon el is lehet szúrni.

Ha Te inkább profin hajtanád végre, akkor vedd fel velem a kapcsolatot! :-)


Érdemes legkésőbb ezen a ponton visszaolvasnod azt a 14 oldalas ingyenes tanulmányt, amit a termékpiramis építésről írtam korábban!
Termékpiramis tervezés


Nos, ezután az új, értéknövelt termékeket bevezetjük úgy, mint egy teljesen új terméket, vagy szolgáltatást!
Miről beszélek? Egy termék újra bevezetéséről!

Ezután már "csak" a szokásos játékot kell űznöd, vagyis a termék folyamatos marketingezését.


Fontos tudnod, hogy az fentiekben leírtak csupán irányadásként funkcionálnak.

Ez a fajta áremelés és temrékfejlesztés igazán kreítivitást igényel, és munkaigényes, vizsont amit nyersz vele, az felbecsülhetetlen:

- új, "jobb vevőket", akikkel álom dolgozni.

Az ár őket is érdekli, de ha a megemelt ár mellé értékben passzoló konstrukciót adsz nekik, akkor nem fognak lázadozni, sőt!
Tisztelni, szeretni fognak, és persze a termékeidet is. :-)
Ettől még nem kell lemondanod (és nem is ajánlom) a "régi" célcsoportodról sem, hiszen az ő számukra is meghagyod a kínálatot, egy más konstrukcióban.

- Az érdeklődők, vevők száma megemelkedik, és élettartam értékük is megnő.
Kívánhatsz ennél többet?!

- Automatikusan megkülönbözteted magad a konkurenciától, és ami a legszebb: a vevőid is ezt teszik. :-)

- A legnagyobb nyereményt még nem említettem: Ettől a  művelettől intenzíven fejlődik a kreítivitásod, folyamatosan fejlődsz tudásban, szakértelemben is, és nagy kedvet kapsz a további tanuláshoz, fejlődéshez.

Bármilyen fuircsa, az én szememben ez utóbbi a legnagyobb hozadéka úgy általában véve is a fejlesztéseknek.

Nincs annál fantasztikusabb, mint mikor tanulóinkon, ügyfeleinken látom a pozitív változást, ahogy kreativitásuk is egyre inkább fejlődik!

Nincs csodásabb hír, amikor azt hallom, hogy „Használom, csinálom, előrevisz az,
amit itt megtanultam nálatok!’”


Nos, remélem, hogy ettől a 2 részes tanulmánytól majd kicsit más szemmel nézel az áremelés kérdésére, ami valóban kényes téma, ezért beszélnünk kellett róla. :-)



Legyen szép hétvégéd!

Sikeres vállalkozást kíván Neked,
Weinzierl Anett
felnőttképzési szakértő, KKV marketing oktató
és a
Vállalkozó Tanoda csapata!


 

 



 


"A magyar kisvállalkozók iskolája!"
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net
Kapcsolat


Még nem késted le őket!

Júniusban induló gyakorlatias, vállalkozás felpörgető képzéseinkre még jelentkezhetsz!

- Pályázatíró képzésünkre
Jelentkezési határidő június 17!!

- Keresőoptimalizálás a gyakorlatban - tanfolyamunkra
Jelentkezési határidő június 25!!
 
- Üzleti Start tanfolyamunkra (induló vállalkozóknak!)
Jelentkezési határidő június 25!

- Online Marketing Specilaista képzésünkre (az online marketing színe-java)
Jelentkezési határidő június 25!

- Vevőpszichológia a gyakorlatban I.- kurzusunkra


Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Címkék: marketing áremelés tervezés válságkezelés termékfejlesztés kisvállalkozó egyéni vállalkozó marketing tippek akciózás akciós termék akciós szolgáltatás kisvállalkozói marketing vevőgeneráló program termékpiramis vállalkozói gondolkodásmód

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr342075711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.