Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

HTML

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Válság és kommunikáció!

2009.02.23. 09:27 Weinzierl Anett

Bár azt terveztem, hogy ma folytatom a "Kommunikáljunk a weboldalunkon!" c. írásomat, nem tudom megállni, hogy ne ejtsek szót a jelenlegi "válság van" helyzetről.


A potenciális vevőink irányába történő kommunikáció válság idején kiemelten fontos.
Sajnos nagyon sokan elkövetik azt a hibát, hogy egy nehéz helyzetben (pl. válság idején) behúzzák a kéziféket. A gond igazából nem ezzel van, hanem azzal, hogy rossz helyen történik a költségcsökkentés.


Sokszor a marketing és reklámköltségekből faragnak le, és a kommunikációs csatornákat "nyirbálják" meg. Szerintem ez a legrosszabb, amit egy vállalkozó, vagy cég válságban tehet.

Én egyébként nagyon nem szeretem a válság szót használni. Van ennek a szónak valami hihetetlen negytív kisugárzása az emberi pszichére, és azt figyelem meg, hogy sokan annak ellenére nyirbálják meg a célcsoport felé történő kommunikációt, hogy az ő üzletük-vállalkozásuk ténylegesen is válsághelyzetben lenne.

Egyébként ezen a ponton eszembe jutott egyik volt tanárom, aki egyetemi éveim alatt makroökonómiára és gazdaságpolitikára tanított. Akkoriban utáltam azt, hogy az inflációról annyi mindent meg kellett tanulnom, és ráasásul ez az egyik kedvenc témája volt. Mondanom sem kell, nekem nem.

Viszont az elv, amit tanultunk, a mai napig elkisér. Az a nagyon egyszerű igazság jutott ezsembe, hogy amikor beharangozzák, hány százalékos infláció várható, akkor elindul egy öngerjesztő folyamat, egy lavina, és részben az inflációs várakozásoknak "köszönhetően" magasabbra kúszik a ráta, mint amire valójában számítottunk.


Ha sikeresen elhitetjük a pszichénkkel, hogy válságban vagyunk, akkor saját magunknak is generáljuk a válsághelyzetet.
Lehet, hogy ezért  a mondatért sok szakember "megkövezne", hiszen a válság nem a pszichéből indul ki (és ez így is van), de én arra szeretnék rámutatni, hogy ne hagyjuk, hogy a mostani válságőrület maga alá temessen minket.

Én inkább azt mondanám, jelenleg nehezebb a helyzet, tehát rá kell lépni a gázra, és igenis reklámozni, marketingezni, kommunikálni kell!
Amennyiben faragni szeretnénk a költségeinkből, akkor tüzetesen nézzük át, hol, mely pontokon tudnánk spórolni, de én mindenképp azt tanácsolom, hogy a költségcsökkentés ne a kommunikáció, ne a marketingezés rovására történjen.
Sőt!

A mostani helyzetben rendkívül fontos, hogy folyamatosan kommunikáljunk célcsoportunk felé, próbáljuk őket elérni, visszajelzésre bíztatni.
Emellett ne feledkezzünk meg azokról az (elégedett) ügyfeleinkről se, akik már vásároltak nálunk, és ajánljunk fel nekik kedvezményeket, indítsunk útjára egy kuponkampányt, vagy találjunk ki bármi más csábító ajánlatot, amivel rábírhatjuk őket arra, hogy ismételten vásároljanak tőlünk.

Szintén jó megoldásnak tartom a partnercégekkel történő együttmúködést. Olyan vállalkozásokkal érdemes összedolgoznunk, akiknél megfordul a célcsoportunk, viszont maga a vállalkozás nem jelent számunkra konkurenciát.
Az együttműködésnek számtalan formája lehet, melynek a legegyszerűbb (és ingyenes ) módja, hogy: "Én reklámozlak Téged, Te reklámozol engem."

Sajnos azt tapasztalom, hogy sok esetben a vállalkozók egyáltalán nem próbálnak meg összedolgozni egymással, pedig ez nagyon fontos lenne, különösen válság idején.

Jó hír, hogy a jelenlegi helyzetben sok hirdetési felülethez sokkal olcsóbban hozzá lehet jutni, és sok cég hajlandó engedményeket tenni, tehát gyakran jóval olcsóbban reklámozhatunk, mint eddig.
Használjuk ki!

Ne feledjük! Igenis reklámoznunk, kommunikálnunk kell, különben pont azt a "fonalat" "csonkítjuk" meg, amely elvezeti hozzánk az érdeklődőket, leendő vevőket, vagy akár a visszatérő ügyfeleinket!
 



Sikeres marketinget és sok ügyfelet kívánok!
Weinzierl Anett
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr90960015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mihalytoth · http://www.kerkom.hu/ 2009.03.05. 17:25:11

Kedves Anett,

Erre szeretnék reagálni:

"Én inkább azt mondanám, jelenleg nehezebb a helyzet, tehát rá kell lépni a gázra, és igenis reklámozni, marketingezni, kommunikálni kell!
Amennyiben faragni szeretnénk a költségeinkből, akkor tüzetesen nézzük át, hol, mely pontokon tudnánk spórolni, de én mindenképp azt tanácsolom, hogy a költségcsökkentés ne a kommunikáció, ne a marketingezés rovására történjen.
Sőt!"

Meggyőződésem, hogy a lényeget mondtad ki, ugyanis a kommunikáció lefaragásával gyakorlatilag az egyetlen hajtóerőt veszíti el a cég, amit az életbenmaradáshoz felhasználhat.

Az is igaz viszont, hogy a kkv-kra nem annyira jellemző a pazarlás, mint a nagyvállalatokra. Ezeknél a cégeknél inkább csak a tudáshiány okoz magasabb költségeket.

Egy példa:
Egy marketinges kolléga alkalmazása 170eFt-os nettó bér mellett évi 5.000.000 Ft-jába kerül a vállalkozásnak (járulékokkal).
Erre jön rá temérdek egyéb külső vállalkozástól megvett eszköz költsége (garfika, PR, web, stb.) és az irodai költségek (telefon, papír, toner, stb.) Könnyen kiszámítható (www.kerkom.hu/actual.php), hogy egy átlagos vállalkozás, ahol egy főt foglalkoztatnak marketingesként, min. 4.000.000 Ft-ot kidob az ablakon ahhoz képest, aki kiszervezi a marketingjét.

4.000.000 Ft-ból pedig nagyszerű kampány lehet csinálni...

Üdv,

TM
www.kerkom.hu

Weinzierl Anett · http://www.vallalkozoi-tanfolyamok.net 2009.03.05. 20:35:55

Szerintem pazarlás itt is előfordul, például amikor rossz helyre céloznak a marketinggel, nem végeznek alapos piackutatást, nem tudják, hol érhetik el a célcsoportot. Az ilyen "félrelövéseket" én pazarlásnak tartom.
Az is igaz, hogy sokszor nincs mit pazarolni, viszont nem kell 4.000.000 Ft egy jó kampányhoz, és pontosan azért nem, mert ha megfelelő időben, megfelelő helyre célzunk, akkor ennek a töredéke is bőven elég...
süti beállítások módosítása