A mai bejegyzésben egy olyan jelenségről szeretnék írni, ami most decemberben sajnos igen tipikusnak mondható.
Sok olyan terület van, ahol november végén gyakorlatilag megáll az élet: drasztikusan lecsökken az érdeklődők és vásárlók száma.
Vannak olyan profilú vállalkozások, akik ilyenkor decemberben viszonylag nagy eladást tudnak produkálni-hála a Karácsonyi bevásárlási őrületnek- azonban én most elsősorban azokra vállalkozásokra szeretnék fókuszálni, amelyeknél a december egyértelműen uborkaszezon.
Természetesen agyafúrt, izgalmas akciókkal, ajándékokkal stb. még kihozhatjuk a maximumot a decemberből, és én mindenképpen ajánlom is ezeknek az eszközöknek a használatát.
Sajnos azonban sok vállalkzás ebben az időszakban egyenesen vegetáló stádiumba kapcsol, és tartalékol, ahol csak tud.
Sajnálatos módon ezen cégek nagy része ilyenkor decemberben gyakorlatilag nullára csökkenti marketing aktivitását, nem hirdet, nem használja a marketing eszközöket, ellustul, nem dolgozik bele az adott vállalkozásba.
Isten ments, hogy ezt tedd!
Én részemről a saját ügyfeleimet óva intem ettől a magatartástól, mert a böjtjét januárban fogják érezni.
Nagyon fontos, hogy decemberben is marketingezz, és dolgozz a vállalkozásodba!
Nem azt mondom, hogy 100%-osan kell "nyomatnod" a marketingedet, tehát mellőzhetsz bizonys eszközöket, de ha teljesen kinullázod a marketinged, az egyenlő lesz egy januári "temetéssel" vállalkozásod számára.
Tartsd szem előtt, hogy ha decemberben lenullázod a marketingedet, akkor január elején silány bevételt fogsz kreálni, vagyis a decemberi "ellustulás" meghozza gyümölcsét :-(
A folyamat azonban pozitív irányban is garantáltan működik!
Ha a vállalkozásodra jellemző, hogy decemberben elkapja egy kisebb fajta uborkaszezon, akkor se állj le a marketinggel, hanem marketingezz januárra!
Miért?
Azért, hogy január elején, amikor a vállalkozás már ki vna éhezve a vevőkre és a bevételre, már a hó elején megoldódjanak a gondok!
Íme egy garantáltan kipróbált és működő tipp Tőlem: indíts Karácsonyi Akciót, de azt olyan kondícióban, hogy a kedvezmények januárra szóljanak!
Vedd elő a fantáziád, hiszen szinte mindegy, hogy miylen profilú a vállalkozásod, fogsz tudni kreálni egy ilyen akciót!
Ha a célcsoportod egyszerűen nem hajlandó decemberben igénybe venni a szolgátlatásodat, és nem hatnak az ajánlataid, akkor nincs értelme erőszakoskodni velük.
Csavarj egyet a dolgon!
Tálalj nekik egy olyan ellenállhatatlan akciót, melynek keretében a kedvezményeket, bónuszokat, ajándékokat majd januárban vehetik igénybe, most pedig biztosítani tudják maguknak a decemberi akció keretében januárra a kedvezményeket.
Hogy a "biztosítás" hogyan történik, azt már a Te fantáziádra bízom.
Ez lehet egy kupon, egy kártya, egy előleg befizetés, vagy akár egy szerződés.
A lényeg: amit igértél, azt tartsd be még akkor is, ha fát vágnak a hátadon!
Még több akciózási tippért, vállalkozásodra szabott marketing-és üzletvezetési tanácsadásért, segítségért keress bátran itt!
Mindenesetre én már most Boldog Karácsonyt és sikeres évkezdést kívánok Neked!
Anett
Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!
Budapest-Pécs
Vállalkozás felpörgető tanfolyamok
Vállalkozásra szabott marketing-üzleti tanácsadás