Nem titkoltam soha, hogy egyik kedvenc témám a termékfejlesztés.
Nagyon fontos dolognak tartom egy vállalkozásnál, hogy termék-és szolgáltatási palettáját folyamatosan fejlessze, főként akkor, ha a termékei - elsősorban árban- jóval drágábbak a hasonló cégekéhez képest, vagy luxustermékekkel foglalkozik.
Nem értek egyet azzal a gyakran emlegetett kijelentéssel, hogy a magyar vevőket csak az ár érdekli, és az alapján döntenek.
Minden területen van egy olyan nívós réteg, akit elsősorban nem az ár, hanem a termék, vagy szolgáltatás összetétele érdekel.
Ők azok, akiknek a lista elején a termék értéke szerepel, és az ára csak ezután következik.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ők nem foglalkoznak a termék árával, hanem azt, hogy nem ez áll az első helyen a döntés meghozatalakor.
Az első helyen az érték áll, és ennek kell összhangban lenni a termék árával.
Ha úgy döntesz, hogy ezt a réteget szeretnéd elérni az ajánlatoddal, akkor köszöntelek a folyamatos termékfejlesztés világában, mert ez lesz az, ami a lehetséges sikerességed (vagy sikertelenséged) egyik oka lesz.
Az, hogy a magas értéket képviselő termékeidet és szolgáltatásaidat hogyan kommunikálod a piac felé- már egy következő lépés.
Szeretnék Neked egy kis segítséget nyújtani abban, hogyan is fogj bele a termékfejlesztésbe.
Természetesen nem kell vaktában találgatnod, hogy mi lenne az e termék, vagy szolgáltatás , aminek a jelenlegi cuccaidon túl a potenciális ügyfél örülne, hiszen ezt egészen pontosan meg lehet határozni, ha használod az érzékszerveidet :-)
A szemünkkel nem csak nézni, látni is kell, a fülünkkel nem csak hangokat hallani, hanem igényeket értelmezni is kell tudni.
Elmondom Neked, hogy én miért nem adom át az ügyfélszolgálati teendőket SOHA teljesen a munkatársaknak.
Azért, mert akkor nem tudnám használni a füleimet, illetve nem úgy, ahogy azokat kellene.
Legértékesebb indikátoraid az érdeklődők lesznek.
A vevőid is jó indikátorok, de ők már lehet, hogy elfogultak veled szemben.
Egy "érintetlen" érdeklődő, aki még nem rajong a termékeidért, nos ő lesz az egyik legjobb jelző a számodra.
Nem kell mást tenned, mint figyelni az érdeklődők kérdéseire- akár emailen, akár telefonon érkeznek.
Amennyiben ezt a feladatot tudatosan végzed, egy idő után fel fog tűnni, hogy bizonyos kérdések (igények!) folyamatosan előkerülnek, ismétlődnek.
A következő feladatod az lesz, hogy ezekre a rejtett igényekre megoldásokat dolgozz ki.
Olyanokat, amelyekre még csak példa sincs a konkurenciádnál.
Biztosan sejted már, hogy a termékfejlesztés lesz az egyik kulcs ahhoz, hogy folyamatosan a konkurenciád előtt járj, és ráverj az ajánlataiddal.
Ezt a termékfejlesztéses játékot olyan profi szinten lehet űzni, hogy a konkurenciád már csak a hátsódat fogja látni, ahogy elhúzol mellette.
Ne lépj be az árversenybe, ne hagyd magad belekényszeríteni!
A folyamatos termékfejlesztésnek van négy hatalmas előnye:
1. Nem tudnak belekényszeríteni az árversenybe.
2. Megkülönbözteted magadat a konkurenciától.
3. Izgalmassá válsz az érdeklődők, vevők szemében, hiszen folyamatosan megújulsz.
4. Elcsaklizod a konkurencia elől az értéket kereső kellemes vevőket.
Szerinted ez a 4 érv elég nyomós ahhoz, hogy ezt a technikát profin megtanuld?
Nos, ha igennel szavazol, akkor szeretettel várunk a március elején induló Üzleti Start, és Üzleti Haladó képzésünkre!
Az induló csoportokba február 26-ig jelentkezhetsz!
Sikeres vállalkozást, és jó tanulást kíván Neked,
Anett
és a
Vállalkozó Tanoda csapata!
" A magyar kisvállalkozók iskolája!"
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net