Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

HTML

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Kik is a Te (leendő) vevőid?

2009.02.01. 12:05 Weinzierl Anett

 Már az előző bejegyzésemben is kitértem arra, mennyire fontos, hogy tudjuk, kiknek is ajánljuk termékeinket, szolgáltatásainkat.
Te kiknek kínálod a termékeidet? Kiknek szeretnél eladni? Kiket akarsz kiszolgálni?

Ez az egyik kedvenc kérdésem.
Meglepő, de nagyon sokszor ezt a választ kapom: Hát...mindenkinek.

A probléma itt indul!

 Sok vállalkozás azért bukik el már az első évben, mert igazából fogalma sincs arról, hogy ki az ő célcsoportja. Nem tudják, hogy kiknek ajánlják a terméket, hanem sokszor “mindenkinek” szeretnék eladni .
A másik tipikus eset, hogy tisztában vannak ugyan azzal, kiket céloznak az ajánlataikkal, de nem ismerik a potenciális ügyfeleiket. Fogalmuk sincs arról, hogy pl milyen a napi időbeosztásuk, mely dolgok fontosak az értékrendjükben, mik a problémáik...és a sort még folytathatnám.

Több szempontból is rossz, ha nem vagyunk tisztában a célcsoportunkkal. Amikor elindul a  vállalkozás, akkor természetes, hogy még nincsenek sziklaszilárd meglátásaink. Az elején tesztelgetünk, vizsgáljuk a  reakciókat, viszont minimum körvonalazni tudjuk azt, hogy kik lesznek a vevőink. pl. így: a kisgyermekes anyák, a kisvállalkozók.

A kulcs a vizsgálódás, a visszajelzések értelmezése.
A visszajelzések hatalmas értékkel bírnak számunkra, ezekből mind tanulhatunk.
A piackutatás előtt és folyamán körvonalazódik a fejünkben, hogy kik fognak majd a célcsoportunkba tartozni.
Amennyiben máshogy nem megy, tegyük fel magunknak az alábbi kérdéseket:
Mivel foglalkozunk mi? Mit árulunk, melyek lesznek körvonalakban a szolgáltatásaink? Kiket érdekelhet ez? Milyen problémákra, helyzetekre adhat megoldást? Kiknek akarunk (és tudunk) majd segíteni?

Vegyük észre a probléma szót!
Nem elég a célcsoportunkat kiszolgálni, meg is kell ismernünk őket. Tudnnk kell, milyen problémáik vannak, mire keresnek megoldást. Energiát és időt kell fektetnünk abba, hogy felmérjük az igényeiket, megismerjük az életvitelüket. Hogy miért is?
Mert akkor az ajánlatunkat rájuk tudjuk szabni. Elindulunk egy szolgáltatási palettával, és ha energiát fektetünk célcsoportunk megismerésébe, akkor egyre inkább rájuk tudjuk szabni az ajánlatunkat, egyre inkább tökéletesíteni tudjuk azt.
Arról nem is beszélve, hogy az ügfelek meghálálják a törődést!

Bújj a célcsoportod bőrébe, később az  ügyfeleid bőrébe, és láss az ő szemükkel!
Ezt nem könnyű kivitelezni, de megtanulható. Igazából csak szemlélet kérdése.

Visszatérve a bejegyzésem elejére, ha megkérdezném, hogy "Te kinek kínálod a szolgáltatásaidat? Kiknek szeretnél segíteni, kiket akarsz kiszolgálni?" , bizony egyértelmű választ kellene kapnom.
A célcsoport választás azért is nagyon fontos, mert az egész piacot úgysem tudod kiszolgálni. Én azt javaslom, hogy összpontosíts egy kisebb területre/piaci szeletre, és próbálj meg ott ismertté válni.
Biztosan érzed, hogy már csak emiatt is fontos, hogy minél jobban körvonalazni tudd, kiket szeretnél megcélozni az ajánlatoddal.

Arról nem is beszuélve, hogy már a céged szlogenjébe, a küldetésed megfogalmazásába is érdemes belebújtatnod a célcsoportod "nevét", hiszen erre azonnal felkapják majd a fejüket.

Hogyan írjunk jó szlogent? Erről lesz szó a következő bejegyzésemben.

 


 

 



 

 

Címkék: marketing induló piackutatás vállalkozó pozicionálás vállalkozás alapítása kisvállalkozó egyéni vállalkozó vállalkozás indítása célcsoport választás

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4915780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása