A mai bejegyzésembern arra szeretnék rámutatni, mennyire fontos az, hogy kommunikáljunk a weboldalunkon.
Biztosan Ön is tudja, hogy az interneten nehezebb eladni valamit, mint mondjuk egy boltban. Ennek több oka is van, viszont az egyik mindenképpen az, hogy a vevő nem tudja megtapogatni, megszagolgatni, egyszóval igazán szemügyre venni a terméket.
Nálunk az internetes vásárlás most kezd igazán elterjedni, és sokan még szkeptikusak.
Valóban előfordul olyan, hogy veszünk valamit az interneten, és nem azt kapjuk, amire számítottunk.
Viszont rengeteg pozitív példával is találkozom, és én rendszeresen vásárolok az interneten.
A lényeg, hogy tisztában kell lennünk azzal, hogy ebből a szemszögből nézve bizony hátránnyal indulhat a termék, és pontosan emiatt rendkívül fontos a kétoldalú kommunikáció biztosítása a weblapon.
Miért nagy hiba, ha a szép grafikai elemeken túl nincs megfelelő szöveges tartalom az oldalon?
Azért, mert a szép grafikai kivitelezés önmagában nem tud eladni. Felkelti a látogatók érdeklődését, vizuálisan hat rájuk (is ezt is kell tennie, hiszen az ember vizuális lény, és ezt ki kell használnunk), de eladni a szöveg fog (és mi).
Nagyon fontos tehát, hogy kellő időt és energiát fordítsunk a kreatív webszövegírásra.
Ha túl kevés a szöveg, és nem is épít bizalmat, akkor bizony kicsi az esély arra, hogy könnyedén eladjuk a termékeinket, szolgáltatásainkat.
Az emberek nagy része amúgy sem vásárol első látogatáskor, ezért ne is ez legyen a célunk.
Jusson el addig, hogy:
- ír egy érdeklődő levelet
- felhív minket
- feliratkozik a hírlevelünkre.
Abban a pillanatban, hogy bármelyiket megtette, mi "átvehetjük" a stafétabotot.
Lehetőséget kapunk arra, hogy felvegyük vele a kapcsolatot, meggyőzzük, eladjunk neki.
Mi a helyzet akkor, ha a design "elriasztja" a látogatót?
Akkor esélyt sem kapunk a kommunikációra. A látogató el sem jut odáig, hogy elolvassa a szövegeket a weboldalon, így a fontos információk, az üzeneteünk sem jut el hozzá.
Tudni lehet, hogy miután a látogató rálépett a honlapunkra, az első 10 másodpercben eldönti, hogy bezárja-e az oldalt, vagy továbbolvas. A felhasználó barát designról hetekig lehetne mesélni, és majd egy későbbi blogbejegyzésemben részletesen is kitérek rá.
A lényeg, hogy ha a látogató pozitív döntést hoz, azaz rátér a szövegolvasásra, , elkezdi bogarászni a menüpontokat, akkor a szöveg átveszi a "stafétabotot", és máris működésbe léphet a gépezet.
Én mindig azt javaslom, hogy igenis beszéljünk a látogatókhoz! Nagyon sokszor találkozok olyan oldalakkal, ahol alig fektetnek hangsúlyt a szövegírásra. Amellett, hogy kevés a szöveg, még teljesen semmitmondó is.
A látogató nem arra kíváncsi, hogy a cég hány éve létezik, és hogy kik alapították.
A potencális ügyfelet elsősorban az érdekli, hogy mit ajánlunk neki, milyen megoldást kínálunk a problémáira, mit nyer velünk és miért minket válasszon.
Amennyiben nem kommunikálunk eleget a weboldalunkon, akkor eladni is igen nehéz lesz.
Egy szép honlap, egy kép, vagy grafika önmagában nem képes eladni!
Eladni a szöveg fog, tágabb értelemben pedig a kommunikáció!
A bejegyzés elején említettem, hogy a kommunikáción túl elsősorban a kétoldalú kommunikációra gondolok.
Mi hiába beszélünk, kommunikálunk a látogató felé, ha nincs visszacsatolás.
Én csak úgy szoktam mondani, hogy "ki kell erőszakolni" a látogatókból, hogy kommunikáljanak.
Erre számos eszközünk van, amelyekkel konkrétan a következő bejegyzésemben foglalkozok majd.
Sikeres marketinget és sok ügyfelet kívánok!
Weinzierl Anett
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net