A mai bejegyzésemben folytatom egy korábbi témámat, melynek során arról írtam, hogy mennyire fontos a kommunikáció biztosítása a weboldalon keresztül.
Már a korábbi bejegyzésemben rámutattam arra, hogy nagyon fontos beszélnünk a célcsoportunk felé, de az legalább ilyen fontos lenne, hogy a visszacsatolás is működjön.
A weboldalunk szövegezésének megírására nagy hangsúlyt kell fektetnünk, hiszen a szövegezésen keresztül bizalmat építünk.
Amennyiben jól írjuk meg a weboldal szövegezését, sokkal több érdeklődőnk lesz, jóval több visszajelzés érkezik majd hozzánk.
A kreatív webszövegírás területe kifejezetten ezzel a témával foglalkozik, és a Vállalkozó Tanodánál külön képzés keretében tanítjuk diákjainknak.
Kevés az olyan látogató, aki azonnal vásárolni fog tőlünk, ezért az elsődleges célunk nem az eladás, hanem az érdeklődők, a hírlevél feliratkozók, vagyis a potenciális ügyfelek "begyűjtése" kell legyen, valamint a segítségnyújtás.
Legyünk segítőkészek, segítsük javaslatainkkal, tanácsainkkal már a weboldalunkon az érdeklődőket.
A mai bejegyzésemben igértem pár konkrét eszközt, melyekkel bizotsíthatjuk a visszacsatolást.
Ilyen a már korábban említett hírlevél. Építsünk hírlevél küldő rendszert weboldalunkba, hiszen a feliratkozók egyúttal érdeklődők, potenciális ügyfelek is egyben, és azáltal, hogy megtisztelnek bennünket hírlevél feliratkozásukkal, esélyt kapunk tőlük a folyamatos kommunikációra.
Miközben látogatóink a weboldalunkon tartózkodnak, gyakran merülnek fel bennük kérdések. Teremtsük meg a lehetőséget számukra, hogy minél egyszerűbben, minél kényelmesebben felvehessék velünk a kapcsolatot!
Az email címeink megadásán túl építsünk be üzenetküldő űrlapot, vagy akár egy supportchat-et.
A supportchat-et az különbözteti meg a hagyományos chatszobáktól, hogy ebben a rendszerben minden látogatónak saját kommunikációs ablakot nyit a rendszer, tehát senki sem tud beleolvasni más beszélgetésébe.
Sajnos azt tapasztalom, hogy nagyon kevés magyar cég alkalmazza az online segítségnyújtás ezen formáját, pedig a látogató számára nagyon kényelmes megoldás, ráadásul azonnal választ kaphat a kérdéseire.
A supportchat-hez hasonló a ticketrendszer is, ahol a látogató egyúttal "jegyet vált" egy kérdésre, és ideális esetben igen hamar választ is kap rá.
A ticketrendszer hasonlít a helpdesk alkalmazásokhoz, és örömmel tapasztalom, hogy egyre több magyar weboldalon is találkozom ezzel a rendszerrel. :-)
Sok más olyan kis eszköz, alkalmazás létezik, melynek a segítségével visszajelzésre, kommunikációra késztethetjük látogatóinkat.
Beépíthetünk egy online kérdőívet, amely egyébként kiváló eszköz arra, hogy bizonyos aktuális kérdéseinkre választ kaphassunk látogatóinktól, illetve akár felméréseket is készíthetünk a segítségével.
Elindíthatunk egy nyereményjátékot, de beépíthetünk weboldalunkba egy fórumot is. A fórum, amellett hogy kiválóan "begyűjti" a célcsoportunkat, és kommunikációra is készteti az érdeklődőket, a weboldal optimalizálásának szempontjából is rendkívül hasznos.
Az optimalizálásra ebben a bejegyzésemben nem szeretnék kitérni, hiszen egy komplett audiosorozatot tervezek ebben a témában, és az első lecke felvételére az elkövetkező napokban kerül majd sor.
Ne feledjük, hogy weboldalunkon elsősorban ne eladni akarjunk, hanem segíteni és értékes információt szolgáltatni. A látogatók megérzik (és meghálálják) a törődést, felveszik velünk a kapcsolatot, ezáltal esélyt adva nekünk a kommunikációra, a bizalom kiépítésére, majd végül az eladásra is.
Sikeres marketinget és sok ügyfelet kívánok!
Weinzierl Anett
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net