Igértem, hogy folytatom az akciózásról szóló irományomat, és egy külön bejegyzést szánok annak a csomagképzési technikának, melynek keretében a termék mellé egy szolgáltatást párosítunk.
Ennél a technikánál van egy nagyon fontos kritérium, amelynek meg kell felelnie az ajánlatunknak:
Olyan plusz dolgot, olyan szolgáltatást kell a termékünk mellé rendelnünk, ami a vevő számára értéket képvisel.
Ez rendkívül fontos, hiszen ha az ajánlathoz csatolt extra szolgáltatás nem képvisel értéket a potenciális vevőnk számára, akkor igen kétséges lesz, hogy egyáltalán felkapja-e a fejét az ajánlatra.
Természetesen nem könnyű kitalálni, hogy azon a szakterületen, amin tevékenykedünk, vagy azon termékek mellé, amit árusítunk, mi lenne az a plusz dolog, ami értékes lehet egy érdeklődő számára.
Viszont van egy jó hír!
Ez az a csomagképzési technka, amit tapasztalataim szerint a konkurencia nem szeret lemásolni!
Ennek általában két oka van:
Az egyik az, hogy egyenesen "flúgosnak" néznek, mert: ki az, aki egy ilyen plusz dolgot ingyen ad? Ennek nincs semmi értelme...
A másik ok: Plusz munkát, és nem kevés energiát kell befektetni akkor, amikor ezt a plusz szolgáltatást tényleg végre is kell hajtani. No ez az a pont, ahol nekik általában (az ő szemszögükből nézve) nem éri meg a dolog....
Örüljünk ennek!
Ne érdekeljen minket, hogy mit gondol a konkurencia! Ennél sokkal fontosabb, hogy belelássunk vevőink lelkébe, és ismerjük meg őket. Akkor ugyanis viszonylag könnyedén ráérzünk majd arra, hogy mi fog számukra értéket képviselni.
Mi lesz az, amit ha eléjük tolunk plusz szolgáltatásként, már el is tudjuk vele terelni a figyelmet az árrról?
Vegyük észre az "elterelés" szót!
Ennél a technikánál ideális esetben sikerül egy olyan plusz dolgot felajánlanunk a főtermék mellé, ami komoly értéket képviel a potenciális vevőnk számára.
Észre sem fogja venni, hogy már nem a termék árára figyel, hanem az általunk kínált plusz szolgáltatásról elmélkedik.
Én azt ajánlom, hogy mindenképp vessük be ezt az akciózási technikát, ha
- a konkurencia folyamatosan másol minket (Erre mondom mindig, hogy csak a jókat másolják, tehát ez elismerés!)
- fel szeretnénk pörgetni a forgalmat
- gyorsan ki szeretnénk "jönni" valami új dologgal
- azt szeretnénk elérni, hogy ne tudja a vevő egyértelműen összehasonlítani ajánlatunkat a konkurencia ajánlatával
- árat emeltünk
Valahol a bejegyzésem közepe táján hívtam fel a figyelmet arra, hogy ez a technika csak akkor működik igazán jól, ha a potenciális ügyfél számára komoly értéket képvisel az a plusz szolgáltatás, amit termékünk mellé rendelünk.
A következő bejegyzésemben arról fogok írni, hogyan "találjunk rá" erre az értéket képviselő plusz dologra.
Bármilyen furcsa, ehhez nem a marketinget fogom segítségül hívni, hanem a Keleti filozófusokat, akiktől rengeteget lehet tanulni az emberi lélek "rejtelmeiről".
Minden lépésünk (és ajánlatunk) egy érzelmi reakciót vált ki azokban az emberekben, akik találkoznak vele.
Úgy kell összeállítanunk az ajánlatunkat, hogy az lehetőleg pozitíbv érzelmi reakciót váltson ki a legtöbb emberben, de legalábbis a célcsoportunkban.
Az ajánlat összeállításához pedig érdemes segítségül hívni a keleti bölcsek bizonyos gondolatait....
Sokat tanulhatunk a keleti filozófiából, és a megtanult technikákat átültethetjüka marketingünkbe.
Szép napot és sikeres marketinget kíván,
Weinzierl Anett
marketing tanácsadó˛és oktató
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net