Először is szeretnék minden kedves blogolvasómnak már most
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kivánni!
Egyúttal megragadom az alkalmat, hogy egy egyszerű, de hatékony kis trükkre hívjam fel a figyelmet.
Sokszor esik szó arról, milyen fontos az, hogy az új ügyfelek szerzése mellett a "régiekre" is koncentrájlunk, hiszen az az érdekünk, hogy vevőink ne csak egyszer vásároljanak nálunk, hanem rendszeresen visszatérjenek hozzánk!
Sokkal könnyebb egy olyan ügyfelet vásárlásra bírni, aki már egyszer (vagy többször) igénybe vette szolgáltatásunkat, és elégedett volt velünk.
Ezért nagyon fontos az, hogy folyamatosan törődjünk "régebbi" vevőinkkel is.
A vásárlás és szolgáltatás nyújtás végeztével nem szűnhet meg a kapcsolat és a törődés. Törekedjünk arra, hogy fenntartsuk a kapcsolatot!
Természetesen ez némi kreativizmust igényel, hiszen mindig újabb és újabb dolgokat kell kitalálnunk, de vevőink nagyon hálásak lesznek ezért.
Néhány tipp: törzsvásárlói kártya, kedvezmény a 2. igénybe vett szolgáltatástól kezdve, ajándék kupon, utalványos rendszer indítása.
Sokszor írtam már arról, hogy véleményem szerint a jó üzletpolitika egyik kulcsa az állandó törődés. Törődés az új, és a régi vevőkkel egyaránt.
Nem tagadom, hogy ez sok munkát igényel, viszont a törődés az egyik olyan dolog, amire az embereknek a jelenlegi heylzetben szükségük van.
Amerre csak nézek, rohanó embereket látok. Sokszor egyszerűen nincs időnk mások gondjait-bajait meghallgatni, és nincs is kedvünk hozzá.
Én úgy látom, hogy ez a "tendencia" egyre erősödik, és egyúttal új lehetőségeket is nyit meg a marketingben (és abban is, hogy jobbak legyünk a konkurenciánknál!).
Tudjuk, hogy az emberek elsősorban érzelmi alapon hozzák meg a döntéseiket, tehát az érzelmek azok, amikre hatnunk kell.
A vevők visszacsábítására sok praktika létezik, és természetesen az ünnepnapokat sem hagyhatjuk ki!
Őszintén remélem, hogy sokan kijöttek valami húsvéti akcióval, de emellett egy kedves húsvéti SMS igazi hab lehet a tortán.
Én azt javaslom, hogy a húsvéti SMS-nek ne legyen "reklámszaga", hanem inkább szívből jövő jókívánság legyen.
Sajnos az emberek egyre inkább rezisztensek lesznek a reklámokra, és mindenre, aminek "reklámszaga" van. Egy reklámmentes SMS igazi felüdülés lehet számukra, és tovább építi a bizalmat.
Viszont ami a legfontosabb: nem hagyjuk, hogy vevőink elfelejtsenek minket!
Vannak nagyon hálás ügyfelek, akik folyamatosan maguktól is visszatérnek hozzánk, de mindig akadnak olyanok is, akik elégedettek voltak velünk, ugyanakkor a mindennapi rohanásban hajlamosak megfeledkezni rólunk.
Állandó és - érdeklődőink, ügyfeleink számára -értékes információt tartlamazó hírlevél küldéssel megakadályozhatjuk ezt, de az ünnepnapokat is használjuk ki!
Azért a húsvéti SMS végéről ne hagyjuk le a weblapcímet! :-))
Tudom, hogy a kisvállalkozásoknál (és persze a nagyobb cégeknél is) az egyk "problémás pont" a telefonszámla, mobilszámla szokott lenni.
Azt javaslom, hogy internet telefont használjunk, és az újabb rendszereknél már SMS-t is küldhetünk a programon keresztül, persze jóval olcsóbban, mintha saját mobilunkról tennénk.
Én személy szerint a Poivy-t használom, mert nagyon kedvezőek a telefonálási és SMS-ezési díjak, de ugyanezt megtehetjük a Skype, Voip és a Voipstunt segítségével is.
Szép napot és sikeres marketinget kíván,
Weinzierl Anett
marketing tanácsadó˛és oktató
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net