Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

HTML

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

A hiúság a kedvencem a bűnök közül...

2009.05.08. 09:33 Weinzierl Anett

Bizonyára sokan emlékeznek az "Ördög ügyvédje" c. szenzációs film utolsó mondatára, ami valahogy így hangzott: "A hiúság a kedvencem a bűnök közül..."

Valószínüleg nem pontosan idézem, de a mondat lényege a fontos: az emberek egyik fontos tulajdonsága, jellemzője a hiúság.
Egyébként az egyik kedvenc filmem, és minimum 10x láttam már :-)

Úgy gondolom, a jó marketing egyik alapja az emberi lélek, és legfőképp a célcsoport ismerete.
A mai bejegyzésben szeretnék kiemelni pár olyan emberi tulajdonságot, amire érdemes építenünk reklámszövegeinkben, ajánlatainkban, marketingünkben egyaránt.

Bevallom, egyik kedvenc témám a vevőlélektan, és ha minden igaz, az egyik ismert online vállalkozói portálon egy egész rovatot vezethetek majd ebben a témában.
No de ne szaladjunk ennyire előre...

Az alábbiakban tehát kiemelek néhány, általam fontosnak tartott emberi tulajdonságot, melyekre én nap mint nap ajánlatokat, reklámszövegeket építek, és amelyek az online és offline marketing technikákban egyaránt "kiaknázhatók".


Az elsőt már említettem is:
- Hiúság

Bár sokan nem ismerik be, az ember alapvetően hiú lény.
Szereti, ha dicsérik, szereti, ha jót tehet.

Osho, az egyik keleti bölcs ír egyik könyvében arról, hogy az önzésnek gyakorlatilag két fajtája van.
Az egyik az, amikor egyszerűen csak önzőek vagyunk (ezt most nem taglalom, mert a mostani bejegyzés szempontjából a másik lényegesebb), a másik pedig, amikor jót teszünk valakinek (akár jótékonykodásnak is nevezhetjük) azért, hogy aztán  a másik fél hálálkodásával simogassuk a saját egónkat.

Az igazi önzetlenség az, amikor a hálálkodás szinte rosszul esik, tehát az egónk egyáltalán nincs "rászorulva" arra, hogy simogassák. Ez nem azt jelenti,hogy hatalmas egónk lenne, csak egyszerűen nem szorul rá arra hogy folymatosan hízlaljuk valamivel.

Hogyan kapcsolódik mindez a hiúsághoz?
Amikor dicsérjük a vevőnket, helyeseljük döntéseit, akkor a hiúságát legyezgetjük.
Más szóval: kicsit hízlaljuk az egóját.
Ezt  a technikát tudason kell alkalmaznunk az ajánlatainkban, anélkül, hogy nagyon "nyalizósok" lennénk.

Néhány gyakorlati példa!

Ajánlat adásnál:

Ez volt a legjobb döntés, amit hozhatott!
Nagyon jól tette, hogy ezt választotta, de ha még inkább vágyik a tökéletesre, akkor érdemes átgondolnia....
Biztos vagyok benne, hogy ez a barátnőjének is nagyon tetszeni fog, és Ön plusz pontokat szerezhet nála....
Annyira gyönyörű ebben a ruhában! Nézze meg, hogy ez a karkötő milyen fantasztikusan kiemeli a szép kék szemeit!
Képzelje el, hogy hazamegy az új kocsijával, és kicsődülnek majd a szomszédok, hogy az Ön új autóját megcsodálják...

Lehet, hogy kicsit erőltetett példák, de nézze el kedves Olvasó, hogy viszonylag kora reggel van :-)

Azért a lényeg remélem "átjött" a sorok között...

Nézzük a következő tulajdonságot!
- Vágyakozás

Az ember egyik fontos "jellemzője", hogy folyamatosan vágyakozik.
Ez az a dolog, ami nehezen irányítható.

Feltör belőlünk a vágy...vagy nem.
A jó marketing egyik feladata, hogy vágyakat gerjesszen.
A vágyakozó ember ugyanis hajlamos elveszteni a fejét, és nem a tényekre koncentrálni. Egy ilyen "labilis" állapotban könnyebben befolyásolható, és csábítható vásárlásra.

A vágykeltés tehát egy fontos feladata a merketingnek, de ahhoz, hogy vágyakat gerjesszünk, először probléma tudatot kell generálnunk, feltéve, ha nincs probléma tudata a célcsoportunknak.

Most túl hosszú lenne arról írnom, hogy hogyan tudunk mesterségesen problémát generálni, de igérem, hogy egy másik bejegyzésben erről is részletesen írok majd.

A vágykeltést tehát érdemes beépíteni az ajánlatainkba, reklámszövegeinkbe egyaránt.

Néhány példa!
Mit szólna hozzá, ha akár már holnap az új kocsijával furikázhatna?
Elhiszi, ha azt mondom, hogy ezzel a  tablettával, 1 hét alatt 3 kilót is leadhat?
Ugye milyen fantasztikus lenne, ha mindössze 3 hét tanulással garantáltan....
Ön is megteheti holnaptól, hogy....


A vágykeltést érdemes bizonyos szituációkban keverni az irigységgel.

Ezt nem sorolom általánosan az emberi tulajdonságok közé, mert nem jellemző mindnekire, de abban biztosan sokan egyetértenek velem, hogy sokan irigykednek valakire, vagy valamire.

Hogyan lehet keverni az irigységet a vágykeltéssel?
- Mit szólna ahhoz, ha holnap reggel a szomszédja megpukkadna, amikor meglátja az Ön új autóját?
- Úgy gondolja, ezt mások megengedhetik maguknak, de Ön nem? Mit szólna hozzá, ha...
- Ugye milyen igazságtalan, hogy a Pisti tegnap fizetés emelést kapott, pedig ezt Ön sokkal inkább megérdemelte volna! Mutassak egy technikát, amivel garantáltan hatni fog a főnökére?!


Még maradt három, általam fontosnak vélt tulajdonság, melyekkel a következő bejegyzésemben foglalkozom majd.
Hamarosan következik! :-)

Amennyiben Önt vevői lelkivilága mélyrehatóbban is érdekli,  ne felejtse el leadni jelentkezését a Vevőpszichológia tanfolyamunkra, mert hamarosan indul!

Addig is...

 

Kellemes pénteket, és sikeres marketinget kíván,
Weinzierl Anett
kisvállalkozói és online marketing tanácsadó
_________________________________
Vállalkozó Tanoda
Garantáltan működő ügyfélszerző megoldások kisvállalkozóknak!
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net


Marketing és online marketing képzések!
 


Marketing tanácsadás
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr61109386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása