Szép szerda reggelt kívánok!
Igéretemnek megfelelően máris érkezem a termékpiramisos cikk 2. részével. :-)
Az első részben vázlatosan ismertettem egy lehetséges termékpiramis-modell szintjeit, ma pedig arról is fogok beszélni, hogyan biztosítjuk azt, hogy ügyfeleink ne csak az alsóbb szinteken "mozgolódjanak", hanem a felsőbb árkategóriájú termékeket is igénybe vegyék.
Nos, itt ismét ki kell emelnem, hogy egy felsőbb árkategóriájú termék alatt nem csupán egy drágább terméket értek, hanem olyan termék-vagy szolgáltatás típust, mely értékben is jóval többet kínál a vevőnek egy alacsonyabb szinten lévőnél.
Koncentrálva a kisvállalkozásokra...aki hosszú távra szeretne berendezkedni vállalkozásával a piacon, annak meg kell tanulnia a folyamatos megújulás, és termékfejlesztés művészetét.
A lényeg tehát, hogy a magasabb szintek szolgáltatásai ne csak árban, hanem értékben is jóval többet nyújtsanak az ügyfélnek, mint a lentebbi szintek.
Azonban a folyamatos termékfejlesztés és megújulás más miatt is emiatt fontos.
Azért is kell nagy hangsúlyt fektetni rá, mert ez lesz az egyik olyan ütőkártyánk, mellyel megkülönböztetjük magunkat-és termékeinket/szolgáltatásainkat a konkurensekétől.
Minél inkább képesek vagyunk a megújulásra, annál nehezebben válunk összehasonlíthatóvá a konkurensekkel, vagy azok termékeivel.
Sok kisvállalkozó azonban fél kijönni egy-egy újitással, hiszen ezzel magára vonja a figyelmet, és "kilóg" a sorból.
Pedig pontosan ez az, amire szüksége van a vállalkozásának!
Ne féljünk kilógni a sorból! Aki mer, az nyer!-és ez tényleg így működik.
A rövid kitérő után máris folytatom a termékpiramisos fejtegetésemet.
Ismét készítettem egy kis ábrát.
Az első ábrán, melyet már az első részbe is betettem, látható, hogy a piramisra merőlegesen ráfektettem az un. értékesítési csatornát.
Nos, ezen a 2. ábrán pedig csupán az érétkesítési csatornát rajzoltam le.
Látható, hogy termékek/szolgáltatások lógnak le róla, akár a szőlőszemek.
Tehát az ügyfél a csatorna bal oldalán belép a csalik/ingyenes temrékminták stb. ponton, és az ingyenessségről tovább kell lendítenünk az első fizetős termék , a TT1 (termék-típus1) megvásárlására.
Ideális esetben szépen "végignyomjuk" a csatornán, és minden szőlőszemet megkóstol.
Nos, ha így történik, ő álmaink vevője, és ha ügyesek vagyunk, sok ilyen álomvevőt tudunk "kinevelni" magunknak.
Vannak "szlalomozó" vevők, akik nem a legalacsonyabb termékszinten kezdenek, hanem mindjárt egy magasabb szinten vásárolnak (Pl. TT2-n).
Ne feledjük azonban, hogy bizonyos ékeket be kell épitenünk a rendszerbe annak érdekében, hogy a vevő lehetőleg ne csak egy, hanem több termékszintet és vévigjárjon, vagyis minél több szőlőszemet kóstoljon meg.
Milyen ékek tehetők be ennek érdekében?
Hogyan bírjuk rá ügyfelünket a következő, még zamatosabb szőlőszem megkóstolására?
A következő részben erre vonatkozóan is adok egy-egy tippet Neked!
Ha pedig ennél jóval többet szeretnél megtudni a témáról, és nem éred be pár tippel, és ezzel a vázlatos iránymutatással, akkor még van módod rá, hogy jelentkezz a november végén induló Üzleti Start tanfolyamunkra!
Viszont ha már "gyakorló" vállalkozó vagy, és elsősorban nem temrékpirmais építésre, hanem a meglévő termékpiramisod/Szolgáltatási palettád átalakítására-fejlesztésére van szükséged, akkor az Offline Marketing Specialista képzésünk az ideális választás!
Végezetül néhány fontos határidő!
Az induló Keresőoptimalizálás-tanfolyamra még november 17-ig lehet leadni a jelentkezéseket!
Klikk ide a tanfolyam részletes leírásához!
Keresőoptimalizálás a gyakorlatban-tanfolyam
A következő fontos dátum novemeber 23, hiszen ekkor zárjuik a jelentkezéseket az induló Pályázatírás a gyakorlatban-tanfolyamra vonatkozóan!
Szép napot, és sikeres marketinget kíván,
Weinzierl Anett
kisvállalkozói marketing oktató
Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!
www.vallakozoi-tanfolyamok.net