Napfényes reggelt kívánok! :-)
Íme, máris prezentálom a Termékpiramis-építésről szóló cikksorozatom harmadik, befejező részét.
Az előző 2 részben vázlatosan bemutattam egy lehetséges termékpiramis modell felépítését.
Térjünk csak vissza az előző ábrához!
Ugye itt arról beszéltünk, hogy a potenciális ügyféljelölt belép az ábra bal oldalán, és ha egy átlagos esetet veszünk alapul, akkor elindul a TT1 terméktől, és folyamatosan halad a felsőbb kategóriás termékek felé.
Kis kitérő: A legutóbbi cikk óta sokan kérdezték, hogy un. „tipikus”, vagy kevésbé izgalmas termékek esetén hogyan lehet felsőbb kategóriás termékeket előállítani?
Ilyen esetekben kapásból a csomagképzési technikákat szoktam javasolni.
Ha viszonylag kevés termék-vagy szoláltatás típusod van, vagy úgy gondolod,, hogy a Te termékeid talán kevésbé „izgatóak”, akkor Neked különösképpen fontos, hogy un kombinált termékeket hozz létre, azaz csomagolj!
Ennek a legegyszerűbb módja, ha pl. 2 terméket –amelyek egymás kiegészítő termékei- összecsomagolsz.
Fontos, hogy „kapcsolat” legyen közöttük.
pl. cipőhöz a cipőkrém, babaetető székhez a baba étkészlet…
Egy korábbi cikkemben részletesen is tárgyaltam azt, hogy miért jó ez a fajta csomagképzési technika.
Izgalmasabbá válik a terméked, az ügyfél érzi, hogy értékben többet kap Nálad, mint mondjuk a konkurenciánál, ráadásul nehezen tudja összehasonlítani a termékeidet a konkurenciáéval (és az áraidat is :-)
Visszakanyarodva a különböző termék-és szolgáltatás szintekhez, azt kell látnunk, hogy nem elég egy, vagy 2 terméket igénybe vetetni az ügyféllel, hanem arra kell törekednünk, hogy „végignyomjuk” a teljes termékpiramison.
Erre számtalan technika létezik, de álljon itt most 2 olyan trükk, ami bizonyosan működik.
Persze csak akkor, ha a megtervezésükre kellő időt és energiát fektetünk!
Ha ezek nincsenek kellően kidolgozva, bukott a mutatvány!
1. Az egyik, gyakran használt lehetőség a kedvezményrendszer beiktatása.
Ebből sokkal többet ki lehet hozni, mintha csak annyit mondunk: ha ezt igénybe vetted, a következőből kapsz ennyi kedvezményt.
Engedjük el a fantáziánkat, és tegyük ezt sokkal izgalmasabbá!
Az izgalmassá tételhez használjuk a vizualitás erejét!
Nyugodtan tanulhatunk a multiktól!
Törzsvásárlói kártya, ragasztgatós játék, kupon, exkluzív ajándék stb.
Vegyük észre, hogy nem elég egyféle technikát alkalmazni!
Kedvezmény rendszerünket eleve egy már meglévő ékre építsük: bizonyos termékeket az ügyfél csak un. alaptermékek igénybe vételét követően kaphat meg.
2. És akkor jöjjön az én kedvenc ösztönzőm: Partnerprogram ügyfeleknek!
Ha valamit nagy odafigyeléssel, és alapossággal kell kidolgozni, akkor az a vevőidnek szóló partnerprogram.
Ha nem teszed elég izgalmassá, nem lesznek motiváltak, és nem vesznek részt a „játékban”.
Itt is aranyszabály, hogy mindent le kell írnod, hiszen a szó elszáll, az írás megmarad.
Persze az sem mindegy, hogyan írod le….szánj időt a vizuális hatás kiváltására!
Ne feledd! Az ember vizuális lény, szeret játszani, szereti az izgalmas, színes dolgokat!
Csomagold a partnerprogramodat is!
Sőt!
A partnerprogramodat, és a kedvezményrendszeredet is úgy kell felvonultatnod, mint önálló termékeket.
Mit jelent ez?
Kellő tervezői munka, piaci bevezetés, bomba-hír gyártás….és a sort még folytathatnám.
Ne feledd: Csinálj „cirkuszt” körülötte az ügyfeleid körében, és rendkívül hálásak leszek Neked azért, hogy részt vehetnek a partnerprogramban!
Ha ennél jóval többet szeretnél megtudni a témáról, és nem éred be pár tippel, és ezzel a vázlatos iránymutatással, akkor még van módod rá, hogy jelentkezz az induló Üzleti Start tanfolyamunkra!
Viszont ha már "gyakorló" vállalkozó vagy, és elsősorban nem termékpiramis építésre, hanem a meglévő termékpiramisod/Szolgáltatási palettád átalakítására-fejlesztésére van szükséged, akkor az Offline Marketing Specialista képzésünk az ideális választás!
Szép hetet, és sikeres vállalkozást kíván...
Weinzierl Anett
kisvállalkozói marketing oktató
Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net
Ingyenes marketing tippek, ötletek a Vállalkozó Tanoda hírlevelében!
http://www.vallalkozoi-tanfolyamok.net/vt_hirlevel.htm