Elbúcsuztattuk 2009-et, és máris fejest ugrottunk 2010-be.
Számodra mit hoz a 2010-es esztendő?
Írd meg,tervezd le, tudd előre legalább az üzletedben, mit fogsz tenni 2010-ben!
Tudom, hogy a tervezésről már sokat írtam, de azt hiszem, sosem tudom eléggé hangoztatni, mennyire fontos.
Az előző cikkekben elsősorban arról beszéltem, hogy nélkülözhetetlen a tervezői munka, ha vállalkozás indítását tervezed, de legalább olyan fontos akkor is, ha már x éve vállalkozol.
Mindent megterveztél már a 2010-es esztendőre?
Vagy még nem csináltál semmit?
Nos, itt az én javaslatom, hogy minimum hány db ábrát/tervet varázsolj az iróasztalod fölé a 2010-es évre vonatkozólag.
Minimum rendelkezz egy
- "Célkitűzés 2010-re" plakáttal, alcélokra lebontva havi szinten.
- egy "2010-es Marketing Stratégia" ábrával
- egy "Termékpiramis 2010" és egy
- "Marketing Terv 2010 Január hó" ábrával.
Nos, és minden évben az év utolsó heteit arra használom fel, hogy minimum ezt a 4 ábrát megtervezzem, majd kiragasszam az íróasztalom fölé, hogy nap mint nap, szinte minden órában lássam.
Javaslatom, hog y a célokról szóló miniplakátodat tedd magadhoz a legközelebb, hogy napjában többször is memorizálni tudd, és önkéntelenül is sokszor belefusson a tekinteted ebbe a papírba.
Fontos, hogy az üzleti célt, amit kitűzöl erre az évre, folyamatosan szenm előtt tartsd. :-)
És most nézzük sorjában ezeket a miniterveket!
A "Célkitűzés 2010"-es plakát nem olyan bonyolult, mint amennyire elsőnek gondolhatnád.
Itt csupán arról van szó, hogy fektess le egy fő célt 2010-re.
Ehhez persze ismerned kell, kb milyen fázisban áll a a vállalkozásod.
Hol tartotok most?
Könnyebben megy, ha átgondolod a 2009-es esztendőt.
Meddig jutottatok el?
Így sokkal könnyebb lesz megfogalmazni egy célt 2010-re. Fontos az is, hogy ne kívánj lehetetlent, vagyis reális legyen a célkitűzés.
Most figyelj, mert nem elég a fő célkitűzést lefektetned, hanem ezt le kell bontanod "alcélokra" is.
Mivel egy évben 12 hónap van, Nekem az volt kézenfekvő, hogy havi célokra bontottam le a fő célomat, de persze más időperiódusokban is gondolkodhatsz.
A lényeg, hogy a nagy falatot ezáltal feldarabolod kisebb falatokra, és így sokkal ehetőbb lesz.
Minden időperiódusban tudni fogod, mi az éppen aktuális célod, így sokkal jobban rá tudsz majd koncentrálni.
Érdemes a marketingednek minden évben irányt szabni.
Ebben az évben mely ágakra fogtok "ráfeküdni"?
Én már itt, a 2010-es célkitűzési táblában is mindig feltüntetem azt a 3-4 irányt, amelyek a cél eléréséhez vezető úton dominálni fognak, és ebbe beletartozik a marketing irány is.
Mindenképp érdemes feltüntetned a Célkitűzés 2010-es ábrádon, hogy a célkitűzést hogyan fogod megvalósítani.
Itt még nem fontos erre részletes tervet készítened, az is elég, ha irányvonalakat tüntetsz fel.
Egy kis minta:
- Folyamatos kommunikáció a célcsoport felé, intenzív marketing
- Tudatos kapcsolatépítés a megfelelő....
-Folyamatos termékfejlesztés...
-.....
Természetesen a füleket le is rajzolhatod, kis dobozokba is helyezheted, ha így könnyebb memorizálni.
Ha ezzel megvagy, elkészítettél egy cékitűzés vázlatot a 2010-es évre, és ugorhatsz a következő ábrára. :-)
Én is folytatom a következő cikkemben :-)
Jó tervezgetés kíván Neked,
Weinzierl Anett
Vállalkozó Tanoda
Január közepén induló gyakorlatias képzéseink kis-és középvállalkozóknak!
Január elején ismét indul gyakorlatias Pályázatíró képzésünk!
Jelentkezési határidő január 14!
Részletek itt!
Pályázatíró tanfolyam
A következő "Keresőoptimalizálás a gyakorlatban" tanfolyamunk január közepén indul!
Részletek itt!
Keresőoptimalizálás tanfolyam
A következő Online Marketing Specialista képzésünkre január 15-ig tudsz jelentkezni!
A személyre és vállalkozásodra szabott Online Marketing Specilaista képzésről itt olvashatsz bővebben!
Online Marketing Specialista képzés
Üzleti Start képzésünket kifejezetten induló KKV-knak ajánljuk!
Üzleti Start tanfolyam