Van egy hihetetlenül egyszerű és nagyszerű trükk, amit nem csak az eladásban alkalmazok nap mint nap, hanem a tárgyalástechnikában is egy alapvető dolog, ugyanakkor rendkívül fontos.
Bár a vevőlélektanról számos cikket írtam már, és a tárgyalástechnika témában van egy komplett tanulmányom, most tényleg egy nagyon alapvető, de annál jobban működő dologról lesz szó.
Ha döntésre akarsz bírni valakit, akkor megkérdezed ugye:
No hogy döntöttél?
Kéred? Kipróbálod? Stb.
Régen rossz!!!
Inkább ezt kérdezd: A sárgát, vagy a kéket kéred-e?
A 20, vagy az 50 ml-est?
Mi itt a lényeg?
A legfontosabb szabály, hogy ha valakinek valamiről döntenie kell, soha ne tégy fel olyan eldöntendő kérdést, amire igen-nel, vagy nem-mel tud válaszolni!
Ezt a technikát a szövegírásban is alkalmazzuk nap mint nap, és ha rám hallgatsz, alkalmazod a hirdetéseidben, az üzleti tárgyalásaid során, a hírleveleidben, és egyáltalán nap mint nap, ha eredményeket akarsz kicsikarni emberekből.
Egyszerűen az a lényege, hogy a potenciális vevőjelölt számára ne az legyen a kérdés, hogy kéri-e a portékádat, hanem az, hogy melyiket kéri.
Az fel sem merülhet, hogy nem vásárol Tőled. :-)
Ezzel az apró trükkel könnyedén rátereled a figyelmét a termékeidre, ahelyett, hogy azon törprengene, ki fog-e egyáltalán adni pénzt a portékádra.
Ugye milyen egyszerű? És mégis: hihetetlen módon működik!
De csak annak, aki valódi értéket ad!
A szabály itt is él: adj valódi értéket, és adj érzést!
Ez a kis turpisság már önmagában javítani fogja az eredményeidet!
És akkor hol van még a többi trükk! :-)
Sajnos többen is jelezték, hogy a szavazópanel nem működik, így a következő napokban ismét elindítom a szavazást arról, hogy mi legyen a következő ingyenes tanulmány témája!
De addig is...
Sikeres vállalkozást kíván Neked,
Weinzierl Anett és a
Vállalkozó Tanoda csapata