Sok mikro-és kisvállalkozás tulajdonosának igazi rémálom a nyári időszak, hiszen beköszönt az utálatos uborkaszezonként emlegetett jelenség, melynek a jellemzőit biztosan Te is ismered:
- kevés érdeklődő
- kevés vevő
- minimális reakció a emgszokott hirdetési formákra
Sokan kerülik az uborkaszezon témát, pedig beszélni kell róla, hiszen ez egy nagyon közismert jelenség, és ilyenkor nyáron rengeteg vállalkozó életét megkeseríti.
"Szezonális" tevékenységeknél persze nem feltétlen nyáron van az uborkaszezon, de most mégis a tipikus esetet veszem alapul, vagyis azt, hogy sok helyen a június, július, augusztus az uborkaszezon ideje.
Nos, remélem szívesen fogadsz tőlem pár bevált tippet erre az időszakra vonatkozóan, és kérlek, ne kezdd azzal, hogy ez a Te vállalkozásodra nem ültethető át, mert igenis át lehet venni ezeket a tippeket, ötleteket.
Azt se feledd, hogy ezek nem légből kapott dolgok, hanem olyanok, amelyeket leteszteltem, és beváltak.
Mit tehetsz?
Nos, ha azok közé tartozol, akik ilyenkor feladják a harcot, akkor bezársz, és kényszerszabira mész.
Viszont ha nem fogadod el ezt az állapotot, akkor olvasd el a következő pár tippet, és próbáld meg átültetni, átszabni a saját tevékenységedre!
1.
Turbózd fel a kommunikációt!
Nagyon fontos, hogy intenzíven kommunikálj a célcsoport felé, és ezt ne akkor tedd meg, amikor már beköszöntött az uborkaszezon, hanem előtte!
Ellensúlyozd az uborkaszezont már a beköszönte előtt.
2.
Induljunk ki most abból, hogy "sokágú" marketinget folytatsz, vagyis nem egy-két marketing eszközt használsz, hanem sok csatornán keresztül sok eszközzel kommunikálsz.
Ez nyáron se változzon meg, sőt! Érdemes 1-2 új eszközt is bevetned a régi, jól letesztelt és beváltak mellett.
Csak olyan eszközt vegyél fel pluszban, amit már leteszteltél, és jó hatásfokkal működött.
3.
Vegyél bele több hagyományos offline marketing eszközt a palettádba, mert nyáron az emberek kevesebbet vannak számítógép-és internet közelben.
Ebben az időszakban az offline marketing eszközök az átlagosnál jobb eredményeket szoktak mutatni.
4.
Gondold át, hol és hogyan tölti a nyári időszakot a célcsoportod.
Gondolom ez nem fog problémát jelenteni, ha ismered őket.
Ismered ugye? Ne feledd, a jó marketing alapja, hogy tudod kikre célzol, és azt is tudod, mit csinálnak, mik a szokásaik stb.
Minél pontosabban meg tudod ezt határozni, annál jobban ráérzel majd, hogy mely csatornákon és mely eszközökkel fogod tudni elérni őket a nyári időszakban.
5.
Partnerkedj!
Ilyenkor (de máskor is) rendkívül fontos a partnerkapcsolatok ápolása és kihasználása.
Gondolkodhatsz egészen egyszerű partneri együttműködésben (pl. partner vállalkozásoknál ajándék kuponok kihelyezése a hozzájuk betérő ügyfeleknek stb), és gondolkodhatsz komolyabb partnerprogramokban is.
Érdekes, hogy a partnerkapcsolatoknak sok kisvállalkozás egyáltalán nem szentel figyelmet, nem hisz benne, pedig én is megerősíthetem: igenis van bennük potenciál!
Elkezdheted egy egyszerű partnerbolt hálózat kiépítésével is.
6.
Akciózz!
Tipikus eszköz, amit nyáron szoktunk bevetni (de máskor is szívesen használjuk).
Viszont egyáltalán nem mindegy, hogyan!
Remélem tudod, hogy a rossz verzió a tipikus 20-30%-os árengedmény, és a "végkiárusítás". Ennél sokkal kretívabbnak kell lenned, mert erre már a szemünk se rebben!
Erről egy litániát tudnék írni, de sokkal egyszerűbb, ha meghallgatod azt az ingyenes, 14 perces mp3 fevételt, melynek keretében az akciózási és csomagképzési technikákról beszélek.
Itt juthatsz hozzá: Akciózási technikák!
Remélem tudtam segíteni, és ne feledd:
A nyári uborkaszezon létezését elfogadni kell, nem pedig beletörődni! :-)
Szép hetet kíván Neked,
Weinzierl Anett
KKV marketing tanácsadó
felnőttképzési szakértő
Személyre és vállalkozásodra szabott marketing konzultációra itt jelentkezhetsz!