A minap a kezembe akadt egy szórólap, amin csak úgy "mellékesen" ott szerepelt a weboldal címe is.
A szórólap egyébként egy használt babaruha boltot reklámozott, ami ráadásul viszonylag eldugott helyen van, tehát nem a városközpontban, ahol nagy a forgalom.
Mindig mondom a tanulóinknak és ügyfeleinknek, hogy egy weboldal sokkal többre hivatott, minthogy csak megemlítsük a szórólapunkon, vagy a névjegykártyánkon.
A weboldalunk marketingezése, az online marketing eszközök használata kétségkívül nagyon fontos.
(Kiegészítés: Sajnos időközben az "áldozatok" száma tovább gyarapodott, ugyanis a babaruha bolt egyetlen hét alatt nyomtalanul eltünt, mintha sosem lett volna.)
Visszatérve a cikk lényegére:
Vajon elegendőek az e-marketing eszközök és technikák egy jó marketing rendszerhez?
Vajon elegendőek csak a hagyományos, offline marketing eszközök?
Általánosan véve úgy gondolom, hogy az egyik legjobb "konstrukció" az, amikor egy un. "vegyes vállalkozást" hozunk létre.
Ez számomra azt jelenti, hogy pl. van egy üzletünk, irodánk valahol, és ezt megtámogatjuk egy nagyon dinamikusan működő e-vállalkozással.
Egy dinamikusan működő online vállalkozás rengeteg érdeklődőt és ügyfelet szállít az üzletnek, akik ugyan konkrétan lehet, hogy az irodában, vagy a boltban kötnek ki fizikálisan, de a weboldalon át érkeztek.
Nem szabad azonban elfelejtenünk azt, hogy az online marketing eszközök használata nem zárhatja ki a hagyományos offline marketing eszközök használatát!
Sajnos gyakori hiba az, hogy sokan teljesen elszeparálják egymástól az online és offline marketinget, pedig a kettő egyszerre működtethető igazán hatékonyan.
Ez azonban nem csak a vállalkozásoknál figyelhető meg, hanem tanácsadóknál, szakembereknél is.
Vannak, akik egyáltalán nem alkalmaznak offline marketing technikákat, és kizárólag az online marketing eszközök mellett teszik le a voksukat.
Sajnos azonban vannak olyan célcsoportok, akiket nem lehet elérni online marketing technikákkal, vagy azért mert:
- Egyszerűen nem tartoznak szokásaik közé, hogy a neten lógnak.
- Olyan nagyobb cégek, vállalatok vezető beosztásban lévő menedzserei, vezetői stb, akiknek a szokásaik közé sokkal inkább egy szakmai lap böngészése, az emailezés, a telefonos kapcsolat, vagy éppen a konferenciákra, előadásokra való járás tartozik.
Meg kell barátkozni azzal a gondolattal, hogy nem lehet kizárólag online marketing eszközökkel elérni a potenciális célcsoportot.
Egy vérbeli marketinges (és a marketingben jártas vállalkozó) az online és offline marketing technikákat egyaránt használja, és képes arra, hogy ezeket időben is összehangoltan működtesse.
Az eredmény pedig magáért beszél, hiszen saját bőrünkön és eredményeinken tapasztaljuk majd, hogy a mai napig hatalmas erő lakozik a megfelelően megválasztott és alkalmazott offline (hagyományos) marketing eszközökben is.
Tény, hogy sok cég marketingjében az online marketing eszközök vannak túlsúlyban, de a néhány, jól megválasztott és működtetett hagyományos marketing eszköz nélkülözhetetlen ezek mellett.
Ráadásul célcsoporttól függően változik az, hogy melyik terület van túlsúlyban a cég marketing rendszerében.
Ha nagy cégekre is célzol, akkor nem hanyagolhatod el a hagyományos marketing eszközök használatát sem! :-)
Sikeres vállalkozást kíván,
Weinzierl Anett
felnőttképzési szakértő
KKV marketing tanácsadó
és a
Vállalkozó Tanoda csapata!
Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net
Vállalkozás felpörgető üzleti és marketing képzések
Vállalkozásodra szabott üzleti tanácsadásra itt jelentkezhetsz!