Az előző bejegyzésben közelebbről is megvizsgáltam egy mikro-és kisvállalkozások számára igen ismerős problémát, nevezetesen azt, hogy a nyomtatott sajtóban viszonylag drága a hirdetés, ugyanakkor szükség van rá, hiszen a hagyományos (offline) marketing eszközök közül még ma is az egyik leghatékonyabb.
Ha most azt mondod, hogy Te rendszeresen hirdetsz, és szinte nulla a rezonancia, akkor valamit nem jól csinálsz.
Vagy nem jó helyen hirdetsz, vagy túlságosan ingerszegények a hirdetéseid, de az is lehet, hogy egyszerre mindkét hibát elköveted.
Az előző bejegyzésben arról írtam, hogy hol érdemes hirdetni, de tudnod kell, hogy ez önmagában nem elegendő a hirdetésed sikerességéhez!
Nézzük a másik fontos szempontot, nevezetesen azt, hogy vajon hatnak-e egyáltalán a hirdetéseid az emberekre érzelmileg, és ha igen, akkor hogyan?
Néhány „fülben” összefoglalom, hogy milyen emberi érzelmekre kell hatnia a hirdetéseidnek ahhoz, hogy sikeresek legyenek.
A hirdetésedben:
- Helyezz kilátásba egy veszélyforrást (ennek elkerülése végett hívjon Téged) ez ugyanis a célcsoport félelem-nyomógmbját kapcsolja be!
példa: Gyermeke átköhögi az éjszakát, fullad? Kerülje el a további ijesztő köhögési rohamokat! Hívjon máris a nyugodt, stresszmentes éjszakákért!
vagy
- Helyezz kilátásba egy veszteség érzést!
vagy a másik oldal:
- Helyezz kilátásba egy lehetséges haszon-érzést!
vagy
- Célozz az emberi irigységre!
példa: Lehet, hogy az Ön konkurenciája már rég használja ezt a megdöbbentően hatékony marketing eszközt, páratlan extra bevételt produkálva!
- Célozz a probléma tudatukra! Ha pedig nincs ilyen, akkor tessék probléma tudatot generálni!
példa: A nők többsége elhízik szülés után! Ki mondja ezt? Mi rácáfolunk! Hívjon máris, és szerezze vissza szülés előtti versenysúlyát, vagy visszafizetjük a kezelés teljes árát!
Itt már egy garanciát is beépítettünk, ami növeli a bizalmat.
A probléma tudat generálásra kedvenc példám a mobiltelefonos példa: régebben a mobiloktól nem vártunk el többet, mint hogy telefonálni tudjunk rajtuk, vagy az ébresztési funkciót használtuk.
Ma már fényképeznek, Wapolnak, kameráznak stb.
Egyenesen ciki a fiatalok között, ha nem tud a telefon efféle hasznos funkciókat, és a mobiltelefon cégek nagyon ügyesen (és sikeresen) generálnak az újabb-és újabb funkciókkal probléma tudatot a mobiltelefon függők körében.
A probléma tudat generálás megér egy külön levelet (és blogbejegyzést), úgyhogy ezt a későbbiekben majd részletesen boncolgatom :-)
Sikeres vállalkozást kíván Neked,
Weinzierl Anett
felnőttképzési szakértő, KKV marketing tanácsadó
és a
Vállalkozó Tanoda csapata!
Vállalkozás felpörgető tanfolyamok
Vállalkozásra szabott marketing-üzleti tanácsadás