A mai blogbejegyzés kissé rendhagyó lesz, aminek a megírására már régóta készülök.
Február hónap végét tapossuk, és bizony már az első 2 hónap elmúltával érezhető, hogy a 2012-es év még a 2011-es évnél is keményebb, nehezebb lesz a vállalkozások életében.
Látok fantasztikusan jó példákat a fejlődésre. Arra, hogy az elszegényedés, a válság dacára egyes vállalkozások szárnyalnak, fejlődnek.
Viszont látok rengeteg vállalkozást, amelyek beadják a kulcsot, lecsúsznak, próbálnak kapaszkodni.
Szeretnék most megosztani néhány tanácsot, amelyek úgy gondolom, hogy hasznosak lesznek mindeg cégvezető számára, a 2012-es évben mindenképp.
1. A marketing nem mindenható.
Annak ellenére, hogy vannak tanácsadók, akik ezt szeretnék közvetíteni. Megértem.
A marketing egy rendkívül fontos csavar a gépezetben, de csupán egy csavar.
Egy csavar, ami ha kiesik a gépezetből, akkor dől az egész, de ha kizárólag ez tartja, akkor is!
Tény, hogy azok a cégek, akik nem foglalkoznak a marketinggel, előbb-utóbb lecsúsznak. Véleményem szerint a marketing ma már nem a fejlődéshez, hanem az életben maradáshoz is kell.
2. Káosz van.
Meg kell tanulni meglovagolni a káosz hullámait.
Én úgy gondolom, hogy ezt a KKV-k sokkal könnyebben megteszik, mint a nagy cégek, hiszen a piaci változásokra, a vevők rezdüléseire azonnal tudnak reagálni.
De hogy megteszik-e...az már más kérdés.
3. Erőt kell kifejteni.
Amikor lefut egy kemény marketing kampány, akkor pihenek pár napot, aztán ismét elkezdek erőt kifejteni.
úgy gondolom, nem csak az embernek, az egyénnek kell kilépnie a komfort zónájából, hanem a cégnek is. Muszáj, különben nem változik semmi.
4. A partneri, együttműködések kiépítése életbevágóan fontos a 2012-es évben. Ez egy újabb csavar a gépezetben, amire külön stratégiát kell kidolgozni.
Persze lehet egyedül tekerni a mókuskerékben,fenntartása biztosan jó. A fejlődéshez azonban ennél jóval több kell.
5. Legyen fair partner, és fair szolgáltató.
Ennek magától értetődőnek kellene lennie, de a mai piacon rengeteg ellenpéldát látok rá.
Az üzlet nem a lehúzásról szól.
6. a vevő nem egy szám, hanem egy érző lény.
Kritikus, véleménye van, érez. Ne nézzük tehát fejős tehénnek. Tiszteljük! Ezt kiemelten fontosnak tartom.
Még akkor is, ha az aprócska cég már kinötte magát!
7. Stratégia nélkül nem megy!
Minden cégnek rendelkeznie kell egy növekedési stratégiával az elkövetkezendő évekre vonatkozóan. A "vakvilágba" nem lehet vállalkozni!
Weinzierl Anett
felnőttképzési szakértő
marketing tanácsadó
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net
Induló üzleti tanfolyamaink!