Mai rohanó világunkban úgy tűnik, egyre kevesebb mindenre elég a nap 24 órája.
Pihenésre, kikapcsolódásra alig jut idő, de sokszor még kötelező feladatainkat is alig tudjuk elvégezni.
A folyamatos pörgés, a „mókuskerékben való tekerés” különösen a vállalkozókat, cégvezetőket sújtja, de nem ritka a felső-és középvezetők körében sem.
A folyamatos rohanás, az elmaradt feladatok miatt kialakuló „bűntudat” könnyen az un. menedzserbetegség kialakulásához vezethet.
Pedig néhány egyszerű időmenedzsment trükkel és eszközzel könnyedén rendet teremthetünk a mindennapokban, és sokkal több feladat elvégzésére leszünk képesek úgy, hogy növeljük saját magunk, és vállalkozásunk hatékonyságát is.
A leggyakoribb problémák a szétszórt fókusz, a zavaró tényezők beengedése, és az „Ezt csak én tudom profin megcsinálni!” dilemmája.
Pedig egy egyszerű rendszertisztítással, a kevésbé produktív feladatok „leselejtezésével”, a mindennapi munkák leosztásával, és a saját feladatainknak prioritásokat adva máris rengeteg időt ét energiát szabadíthatunk fel.
Ma már profi időmenedzsment eszközök segítenek a cégvezetőknek a mindennapi munkában, de napjaink átszervezését kezdhetjük az egyszerű naptár módszerrel, a feladatok kötegelésével, feladatlisták felállításával, és egy prioritás-rendszer kialakításával is.
Már ezeknek az első lépéseknek a megtétele is érezhetően meghozza az eredményt: sokkal hatékonyabbak leszünk!
Ezek következményeként nő a hibázás esélye, munkánk minősége romlik, teljesítményünk csökken, frusztrálttá válhatunk a rendszeresen elmaradt feladatok miatt.
Így kezdjük mindennapi feladataink menedzselését:
1 Mit kell elintézni?
2 Mi a feladat ezzel kapcsolatban? (feladatlista projektenként!)
3. Prioritások felállítása (Figyelem: feladatlistát használva min. napra, hétre!)
4. „Naptározás” (hány naptár?)
5. Az elvarratlan szálak kezelése
6. Mi legyen a „felbukkanó” munkákkal?
A heti áttekintő segít, hogy átdobhassuk a fennmaradt feladatok a következő hétre, illetve hogy megtisztítsuk, és újrarendszerezzük feladatlistánkat.
Ezen egyszerű időmenedzsment szabályok felállításával megkönnyítjük mindennapjainkat, és kevésbé leszünk fáradtak a hét végére.
Weinzierl Anett alapító
felnőttképzési szakértő
Bővebben: Vállalkozó Tanoda Időmenedzsment tréning
További szervezetfejlesztési- HR tanfolyamok