Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Ne csak lőj, célozz is!

2009.04.21. 12:24 Weinzierl Anett

Manapság egymást érik a különbőző cikkek és tanulmányok a válságkezeléssel kapcsolatosan.


Már korábban kifejtettem azt a véleményemet, hogy én igazán akkor beszélek váláságról, ha az a saját fejünkben/lelkünkben is kialakul. Mindaddig inkább azt javaslom, hogy a jelenlegi helyzetet próbáljuk meg úgy kezelni, hogy megváltoztak a viszonyok, és új feladatokkal meg megbírkóznunk.

Megoldandó feladatként tekintsünk a jelenlegi helyzetre, a mostani piaci viszonyokra, ne pedig válságnak és problémáknak éljük meg azt!

Korábban írtam arról is, hogy válság idején (inkább úgy mondanám, hogy amikor nehezebb megrendeléseket, ügyfeleket, munkát szerezni) ne a marketing és a reklámozás igya meg a levét a takaréskoskodásnak, a költségek csökkentésének.
Nem szabad ilyenkor a kommunikációs csatornákat felelőtlenül megnyírbálni, sőt!!
Fokozni kell a kommunikációt a célcsoportunk felé!

A mostani bejegyzésemben arra szeretnék rámutatni, hogy nem elég a kommunikációt fokozni, hanem azt célzottan kell tenni.

Mit jelenz ez?
Ne csak lőjünk, célozzunk is!

A minap megkeresett egy kisvállalkozó azzal a problémával, hogy 30.000 szórólapot kiszórtak egy szórólap terjesztő cégen keresztül, és gyakorlatilag  nem volt rezonanciája a kampánynak.
Nagyon el volt keseredve, és azon gondolkodik, hogy feladja az üzletét.
Az alábbi egyszerű kédést tettem fel neki: Hova szórták a szórólapokat?
Ismerik azokat az embereket, akiknek a postaládájában landoltak a reklámanyagok?
Csak lőttek, vagy céloztak is?

Azt javasoltam neki, hogy ne adja fel, és ha mindenképp ragaszkodik a szórólapos megoldáshoz is (amit egyébként nem tartok rossznak, bár az emberek egyre "immunisabbak" a reklámnak tűnő dolgokra), akkor ne postaládákba dobálják a reklámanyagokat.

Íme egy recept arra, hogyan hozzunk ki többet egy egyszerű szórólapból:
- Kezdhetjük  egy alapos átfogalmazással.
Ne mindig ugyanaz legyen a szórólap szövegezése, változtassunk rajta időnként a kreatív szövegírásnak megfelelően!
- Keressük meg azokat a kis boltokat és üzleteket, ahol megfordul a célcsoportunk, de az üzlet nem konkurencia nekünk.

Íme egy példa: Egy babaruhát áruló kis bolt célcsoportja (kisgyermekes anyukák) megfordul a játszóházakban, bölcsikben, gyerekeknek szóló rendezvényken, gyermek cipőboltban, továbbá olyan helyeken is, ahol baba-mama torna, illetve gyerekes szülőknek szóló foglalkozások vannak.

- Ezek az üzletek lesznek a mi partnereink. A bolt tulajdonosával személyesen beszéljünk, és ajánljunk fel neki egy szórólap-csere együttműküdést.
Az üzlet neki is megéri, hiszen a mi kis boltunkban ő is megtalálja a célcsoportját.

Nagyon fontos a kölcsönös bizalom. Minden vásárlónak adjunk szórólapot, és természetesen a partnerünk is ezt tegye.
Természetesen kuponokat is használhatunk, így a vevők azonnal kedvezményben is részesülhetnek, ha a partner boltnál vásárolnak.

Így egymást reklámozzuk, egymásnak szállítjuk a vevőket, és mindketten jól járunk.
Ezzel a módszerrel egész kis partner hálózatot építhetünk ki, és ennek a módszernek az is előnye, hogy nem kerül pénzbe :-)
Egy idő után több bolt is jelentkezni fog majd nálunk, hogy ők is szeretnénnek a kis hálózatunkba becsatlakozni. :-)

Tapasztalatiam szerint sokkal jobb hatékonysággal "dolgozik" ez a technika, mint a hagyományos (szórjunk ki 30.000 szórólapot a vakvilágba).

A lényeg az elv! Nem csak lőttünk, céloztunk is!

Ez az egyik olyan fontos elv, amit érdemes alkalmazni a nehezebb helyzetekben, amikor kevesebb a vevő, kevesebb a pénz, és egy ügyfélért sokkal többet kell dolgozni, mint előtte.
Vegyük észre az érem másik oldalát! A jobb pozicionálás mellett folyamatosan kapcsolatot építünk. A vevőinkkel, és a partnerekkel egyaránt.
Van abban valami, hogy érdemes összefogni, közösen üzletet építeni, vevőket szállítani egymásnak! Ezt a másik fontos alapelvet a kisvállalkozóknak kifejezetten ajánlom!

Ne feledjük!
Vizsgáljuk felül az eddigi reklámozási szokásainkat, mert az egész marketingünket pozicionálnunk kell.

Azokhoz kell beszélnünk, akik szívesen hallgatnak minket!
Meg kell őket találnunk, és el kell tudnunk érni őket különbőző kommunikációs csatornákon keresztül.



Szép napot és sikeres marketinget kíván,
Weinzierl Anett
marketing tanácsadó˛és oktató
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net
 

 



 

Címkék: partnerprogram reklámszöveg írás reklámozás kisvállalkozói marketing kuponkampány szórólapozás

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr651077809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása