"Amerre nérek, szlogen terem."
Rengeteg helyen , sokféle környezetben találkozunk szlogenekkel. A rádió és a tv is ontja magából őket. Némelyik kifejezetten jó, mondhatni szórakoztató.
Bizony nem olyan egyszerű jó szlogent írni.
Ahhoz, hogy a szlogenírás "pszichológiáját" megértsük, először is arról kell beszélnünk, hogy
Milyen is a jó szlogen?
Kezdjük azzal, hogy nem unalmas. A célcsoportunk felkapja a fejét rá. A jó szlogen beépül, az én szavaimmal fogalmazva "beég" az emberek agyába.
Ahhoz, hogy ez megtörténhessen, először is figyelmet a szlogenre kell irányítani.
A "ráirányítás" egyk lehetséges formája, hogy a célcsoportunk nevét beépítjük a szlogenbe. Így ők azonnal felkapják a fejüket a szlogen hallatán, hiszen közvetlenül őket szólítjuk meg.
Ez ugye teljesen logikus. Ha pl. egy kutyakiképző iskolát nyitunk, akkor érdemes pl, a "kutyabarát" szót beépíteni az üzenetünkbe.
Vegyük észre az üzenet szót! A jó szlogen mindig üzen valamit, valamit közvetíteni szeretne célcsoportja felé. Úgy is mondhatnám, hogy egy küldetést fogalmaz meg.
A szlogent a márkanévvel párosítjuk, hiszen a szlogen gyakorlatilag egy olyan mondat, amely a márkanév szöveges üzenetét tartalmazza.
A rövidebb szlogeneket könnyebben meg tudjuk jegyezni.
A következő fontos pont, hogy mi legyen ez az üzenet?
Mi emberek leginkább a problémákra, és a haszonra fókuszálunk. Gondoljunk kicsit bele, mi hogyan is működünk! Ha valami problémánk van, és azt egy szlogen sikeresen megcélozza (az ajánlat pedig megoldást ad majd rá), akkor azonnal felkelti a figyelmünket.
Még jobb eredmény érhető el akkor, ha a szlogen nem problémára, hanem előnyre, haszonra fókuszál. Kiemeli az adott termék előnyét, hasznát.
Természetesen egy terméknek, vagy szolgáltatásnak több haszna is lehet, de áltatlában minden ajánlatban van egy olyan erős haszon (vagy élvezeti) faktor, amit érdemes beépiteni a szlogenünkbe.
Röviden fogalmazva:
Mit nyer a vevőnk azzal, ha minket választ? Mi lesz a haszna?
Az olyan szlogenek, amelyek a célcsoportunkat szólítják meg (akár a nevükön !), és haszonra fókuszálnak, felkelik az érdeklődést, és könnyedén "beégnek" az agyunkba.
Főleg, ha folyamatosan halljuk őket. :-)
FOLYAMATOSAN! Vegyük észre, hogy ez a következő fontos kritérium!
A folyamatosságot valahogy egy olyan szituációhoz tudnám hasonlítani, ha nap mint nap hazafele menet "találkozunk" ugyanazzal a piros kukával az út szélén, akkor az bevésődik az agyunkba. Lehet, hogy időközben eltávolítják onnan, de mi mégis "látjuk", és tudjuk,
hogy ott ált az a bizonyos piros kuka.
Az egyik sétálóutcában minden nap ott ált egy pereces, hangosan kínálta a portékáját, és szabályos "előadást" rendezett a perecesbódé körül. Az emberek csődültek oda hozzá, és ha már ott voltak a cirkuszra, hát természetesen pereceztek is.
Sajnos a perecest azóta kitiltották a sétálóutcáról, pedig a város gyöngyszeme volt (és megjegyzem, nagyon jó kereskedő:-))
A lényeg, hogy megjegyeztük, és hiányzik.
Visszakanyarodva a szlogeníráshoz, a szlogennek be kell épülnie a fejünkbe.
Ha ez megtörténik, akkor összepárosítjuk valamilyen előnnyel-szolgáltatással.
Ezért van az, hogy a Head & Shoulders-ről mindnekinek eszébe jut, hogy "Nincs korpa", a L'Oréal-ról pedig az, hogy megérdemeljük. Ez persze fordítva is megállja a helyét. Tudjuk, hogy ha korpásodik a hajunk, akkor a Head & Shoulders segít majd nekünk.
Itt azért megjegyzem, hogy a L'Oréal szlogenjét kifejezetten kedvelem, mivel valami olyasmire helyezi a hangsúlyt, aminek óriási hatalma van: Az emberi hiúságról beszélek.
Nyugodtan beépíthetjük a szlogenünkbe, vagy akár az egész marketingünkbe. Az emberi hiúság, és az önmegvalósítási vágy kiváló eszközök a marketing kezében.
Erről még többször is szót ejtek a későbbi bejegyzéseimben.
Vannak olyan esetek, amikor egy jól megírt szlogennel az előzőeken túl arra is képesek vagyunk, hogy azonnal "ráverjünk" a konkurenciánkra.
A jó szlogen már önmagában is megkülönböztet minket, de egy jó technikával (és némi fejtöréssel) arra is képes lehet a szlogenünk, hogy konkurenciánk "gyengeségét" egyetlen mondattal a mi javunkra fordítsa.
Hogyan?
Megtudhatja a "HOGYAN CSÁBÍTS MAGADDOZ MÉG TÖBB ÜGFELET?" c. hírlevél sorozatomból, melyet hetente küldök ki olvasóimnak!
Önnek nem kell mást tennie, mint feliartkoznia erre a fantasztikus és teljesen ingyenes email tanfolyamra, melyben alapvetően 3 dolgot tárgyíalok:
1. Hogyan juthat hozzá a megfelelő helyen és időben alkalmazott marketing technikákkal rengeteg új ügyfélhez?
2. Hogyan bírhatja rá a már meglévő vevőit, hogy újra és újra vásároljanak Öntől?
3. Hogyan édesgetheti magához a konkurencia ügyfeleit?
4. Hogyan szerezhet több ügyfelet weboldaláról?
A "HOGYAN CSÁBÍTS MAGADDOZ MÉG TÖBB ÜGFELET?" c. program nem egy egyszeri alkalommal letölthető tanulmány, hanem egy teljesen ingyenes tanfolyam, melynek keretében Ön hétről hétre fantasztikus, a gyakorlatba átültethető tippekkel és ötletekkel gazdagodik majd!
Ne habozzon, és iratkozzon fel erre az egyedülálló tanfolyamra még ma!
Feliratkozom a HOGYAN CSÁBÍTS MAGADDOZ MÉG TÖBB ÜGFELET?" c. ingyenes vevőgeneráló programra!
Sikeres marketinget és sok ügyfelet kívánok!
Weinzierl Anett
Vállalkozó Tanoda
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net