Iratkozzon fel a Vállalkozó Tanoda ingyenes vállalkozói hírlevelére, és azonnal
értesítjük, amint új bejegyzés születik a blogban!
Ráadásul a hírlevélben olyan értékes, ingyenes cikkeket,
tanulmányokat is kiküldünk, amelyeket a blogban nem jelenítünk meg!
 

Feliratkozom

              

Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

HTML


Vállalkozó Tanoda-gyakorlatias üzleti-marketing tanfolyamok kis-és középvállalkozóknak! kihelyezett vállalati képzések: HR, szervezetfejlesztés, online marketing, munkahelyi egészségmegőrzés!

VÁLLALKOZÓ TANODA BLOG-felnőttképzés, tanfolyamok

A Vállalkozó Tanoda ingyenes üzleti -és marketing blogja segítséget kíván nyújtani minden vállalkozónak abban, hogy jobbá tegye marketingjét, és több ügyfélre, több bevételre tegyen szert! Emellett a blogban a Vállalkozó Tanoda Üzleti Szakképző Iskola induló üzleti képzéseiről is rendszeresen hírt adunk! Témakörök: online és offline marketing technikák, vevőlélektan, vevőszerzés, pályázatírás, üzleti képzések, szervezetfejlesztés, céges tanfolyamok, projektmenedzsment, felnőttképzés, piacképes üzleti szakmák.

Friss topikok

  • Kontárblog: pont erről írtam most én kontar.blog.hu/2010/01/25/promocio_vagy_penzelbaszas (2010.01.25. 15:24) Válság és kommunikáció!

Milyen ma egy tudatos vállalkozó?

2010.08.05. 08:23 Weinzierl Anett

Érdekes lesz a mai bejegyzés, hiszen sokéves tapasztalataimat próbálom összefoglalni egyetlen cikkben, legalábbis azokat, melyeket  a vállalkozók jellemzőivel kapcsoaltban szereztem, elsősorban a vállalkozás lélektani oldalára fókuszálva.

Fontosnak tartom megosztani veled a következőket, hogy Te is el tudd helyezni magad a palettán.

Tapasztalataim alapján három nagy csoportba tudnám sorolni a mikro-és kisvállalkozókat.

 

Mivel én elsősorban velük dolgozom, meglátásaim is elsősorban rájuk vonatkoznak.

Nem szándékom kategorizálni, hiszen vannak átmenetek is, de nagyjából ezt a három „típust” tudnám körvonalazni.

A neveket én találtam ki, és nyilván nem az a  célom, hogy bárkit is megbántsak vele.
 A cél inkább az, hogy segítsek felismerni, Te vajon melyik kategóriába tartozol?

Ha el tudod magad helyezni, az segíthet Neked abban, hogy megtervezd a következő lépésed, vagy hogy jó úton haladsz-e jelenleg.

Életem első vállalkozásánál még nem voltam túl ügyes, akkor még a „alvó” vállalkozók csoportjába tartoztam, és csak menet közben jöttem rá, hogy a vállalkozást tanulni kell.
Így sok év távlatából az akkori próbálkozásomon már csak mosolygok.

Az „alvó vállalkozók” csoportba tartozók legfontosabb jellemzői, hogy vállalkozói tudás nélkül (nem szakmai, hanem vállalkozási tudásról beszélek!) vágnak bele egy vállalkozásba, vagy pedig már viszonylag régóta, akár 10-15 éve is megvan a vállalkozásuk, és az szervesen hozzájuk nőtt.
Sokan közülük kényszervállalkozóként kezdték vállalkozói pályafutásukat.

Náluk sokszor azt látom, hogy szakmailag kiemelkedően jók, de sajnos ez ma már nem elegendő, és a vállalkozás művészetét valóban tanulni, gyakorolni kell, melynek központjában a folyamatos önképzés és fejlődés áll.
Amennyiben ezt felismerik, akkor nagyon jó úton járnak, de ha nem, akkor megragadhatnak egy 10-15 éves állapotban, és nem tudnak rugalmasan igazodni a változásokhoz.

Elfogultak, nem tudnak kristálytiszta aggyal dönteni a vállalkozással kapcsolatos dolgokról, de ami a nagyobb baj, hogy ha pl válság hatására, vagy ha rosszabbodik a helyzet, kevesebb lesz a vevő, vagy éppen egy új konkurencia nyomul, akkor hajlamosak elveszteni még az életkedvüket is, és nem látnak kiutat.
Sajnos ők sokszor a marketingben sem bíznak, és nem befektetésként, hanem merő költségként, rosszabb esetben pénzkidobásként értelmezik.
Ezzel semmi gond, hiszen említettem: a vállalkozást ma már tanulni kell, és ebbe a marketing is beletartozik!
Sajnos az „alvó vállalkozók” sokszor eljutnak egy olyan végső állapotig, hogy még a reményt is elvesztik, és több hónapos, éves „nyüglődés” után végül becsukják életművüket.

Ha arra gondolok, hogy belefeccoltak vállalkozásukba egy fél életet, akkor nagyon fáj a szívem értük. Egy élet munkája mehet így tönkre.

Pedig lenne megoldás, lehet változtatni!

Ugorjunk azonban most tovább, a következő csoporthoz: ők a „tudatukra ébredt” vállalkozók.
Ők azok, akiknek egy része az előző göröngyös utat végigjárta, illetve nem végigjárta, mondjuk inkább úgy, hogy elindult rajta.


Csakhogy menet közben „megunta” a banánt, és lépni, változtatni akar. Nem törődik bele, hogy „nincs piac”, „kinyír a konkurencia”, „az emberek nem költenek ilyenre”, „nincs pénze az embereknek” stb.
A tudatukra ébredt vállalkozók az előbb említett dolgok létezésének egy részét elfogadják, de bele nem törődnek! A megoldásra fókuszálnak, nem a problémákra.

Ők azok, akik megteszik az első lépéseket, mert érzik, hogy van kiút, csak még nem tudják, hogyan és mit.
Ők az egyik olyan  csoport, akiknek mi segíteni tudunk, mert bennük ott a vágy, a parázs, akikben hatalmas tüzet tudunk gerjeszteni, ha megérzik a siker első morzsáit.

Rendkívül tanulékonyak, mert nem hajlandók megbékélni helyzetükkel.
Imádok velük dolgozni, szeretem, ahogy fokozatosan kinyílik az elméjük, egyre ügyesebbek lesznek, és rendkívül szorgalmasakká válnak, amikor munkájuk első hozadéka „megérkezik”.
Emellett nagyon tisztelem őket, hiszen sokuk akár 10-15 éve hajtja vállalkozását, felbecsülhetetlen szakmai gyakorlattal és hozzáértéssel.

Mindenkiből válhat „tudatára ébredt” vállalkozó, akinek esetleg nem megy úgy a vállalkozása, ahogy szeretné, és nem hajlandó megalkudni, nem hajlandó beletörődni a helyzetébe.

 
Ha a változtatni akarás kicserélődik a beletörődéssel, akkor jó úton jár!

Hidd el, a marketing a rendszerépítéssel karöltve csodákra képes!


Sokszor a változtatást olyan „apró” változtatásokkal kezdjük, hogy végre lesz a vállalkozásnak egy honlapja, és felépítjük rá az online marketing rendszert, ami  fantasztikus változást és eredményeket hoz az adott vállalkozás életében.
Ehhez szoktuk azután hozzá tervezni az offline marketing rész, hiszen az online és offline marketing együttesen csodákra képes.

Ha kell, átstruktúráljuk a vállalkozás termék-és szolgáltatási palettáját is, átpozicionáljuk a céget, az egész attól függ, mi a kiindulási alap.


Most megkísérlem bemutatni a harmadik „típust”, azaz a tudatos vállalkozót.
Nem is olyan könnyű feladat, hiszen lélektani, és „materiális” oldalról is meg kéne mutatnom.

Lélektani oldalról egy pozitív, optimista alkatot képzelj el, akinek a számára az élet nem szenvedés, nem megpróbáltatások sorozata, hanem egy utazás.

Ő az, aki maga körül nem problémákat, hanem lehetőségeket lát, amelyek korlátlan mennyiségben állnak rendelkezésre.
(Problémája mindenkinek van, de ha probléma helyett megoldandó feladatként tud tekinteni rá, az elme is ügyesebb lesz a megoldás keresésben.)

Pénzügyi intelligenciával is rendelkezik, fontosnak tartja, hogy a vállalkozási ismeretek mellett pénzügyi intelligenciája is legyen. (sajnos ez utóbbiból nehéz Magyarországon megfelelő képzést találni,  pedig nagyon kellene!)

Nekem az a meglátásom, hogy a tudatos vállalkozók sokszor nagyon is erősen hisznek, de legalábbis fontosnak tartják a spiritualitást, szeretik is a témával foglalkozó könyveket.


No, de ha már a könyveknél tartunk…szeretnek olvasni, és próbálnak időt szakítani erre!
Az olvasás, az oktatóanyagok hallgatása, képzéseken, tanfolyamokon való részvétel náluk a mindennapi élet szerves része… így-vagy úgy, de valahogy biztosan képzik-fejlesztik magukat, és ezt a tevékenységet beépítik a mindennapokba.

Van egy nagyon fontos tétel, amit ők nagyon is ismernek:
Tudják, hogy vállalkozásuk, pénzügyi helyzetük csak annyiban fejlődik, amennyire ők maguk fejlődnek.

Ha erről többet is szeretnél olvasni, akkor olvass el néhány pénzüggyel foglalkozó könyvet, de marketing könyvekben, és rengeteg üzleti könyvben, sikerkalauzban is megtalálod.
Ez a „tétel” nagyon-nagyon sok könyvben megjelenik!


Közben már át is tértünk a „materiális” oldalra.
Tapasztalataim szerint nem ijednek meg a felelősségtől, a kockázat vállalás számukra természetes..sőt!
Sokan élvezik is!

Nem arról van szó, hogy ők nem félnek.
Arról van szó, hogy  a félelem nem tudja őket megbénítani, és a félelem ellenére meglépnek dolgokat az üzleti életben.

Egyébként a második szintről „tudatukra ébredt vállalkozók” előbb-utóbb úgyis eljutsz ebbe az állapotba, ha elég sokáig tanulsz, fejlődsz, bátor vagy és kitartó, gyakorolsz, műveled a vállalkozás művészetét.
A harmadik lépcsőt egy mondatban tudnám összefoglalni:
Itt kézben tartod a gyeplőt, Te irányítasz.

Lehet, hogy Neked mások a tapasztalataid, én a sajátjaimat írtam le.


Azért remélem nem lett nagyon hosszú, de hát kétségtelen, hogy a vállalkozásnak van lélektani és üzleti oldala egyaránt!, és próbáltam kicsit mindkettőt érinteni!

 

Egyébként üzleti képzéseinken a vállalkozás szakmai és lélektani oldalával egyaránt foglalkozunk, és a jó hír, hogy tanfolyamainkat most már nem csak Pécsett, hanem Budapesten is elvégezheted!

Van vállalkozásod, de nincs weboldalad?
Van már weboldalad, de nem szállít Neked érdeklődőket, vevőket?
Itt az ideje, hogy a weblapodat vevőszerzésre használd!
Hogyan?
Megtudod az induló Online Marketing Specialista képzésen!
 
Csoortok indulása: augusztus végén Pécsett, szeptember közepén pedig Budapesten :-)
Pécsi Online Marketing képzéseinkre augusztus 15-ig jelentkezhetsz!
Budapesti képzéseinkre augusztus 29-ig tudsz jelentkezni!


Augusztus közepén indul következő Pályázatíró tanfolyamunk Pécsett!
Jelentkezz rá legkésőbb augusztus 12-ig!

 

Szintén augusztus végén indul Üzleti Start tanfolyamunk, ami akkor lehet hasznos a számodra, ha még csak most tervezed vállalkozás indítását!


 Induló képzéseinkről itt olvashatsz rendszeresen!


Sikeres vállalkozást kíván Neked,
A Vállalkozó Tanoda csapata!
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net




Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Címkék: marketing internetes vállalkozás kkv tanácsadó felnőttképzés kisvállalkozó egyéni vállalkozó vállalkozás indítása felnőttoktatás marketing tippek marketing tanácsadás célcsoport választás kisvállalkozói marketing termékpiramis kisvállalati

A bejegyzés trackback címe:

https://kisvallalkozoi-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr292200094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása